شناسهٔ خبر: 50716611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساماندهی ۲۰ گلزار شهدا در روستا‌های استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه روستا‌های استان یک هزار شهید از سه هزار شهید استان را تقدیم انقلاب کردند، گفت: ۳۰گلزار شهدای روستایی ساماندهی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان با بیان اینکه طی یک تفاهم نامه سه جانبه، امور مربوط به ساخت و نصب المان‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا در روستا‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار شهید از شهدای استان متعلق به روستا‌های استان است، تاکید کرد: ۲۰ گلزار شهدای دیگر در روستا‌های استان ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان همچنین با اشاره به نقش آفرینی استان در دفاع مقدس، گفت: روستای میغان در شهرستان شاهرود بیشترین آمار شهدا در روستا‌های کشور را به تناسب جمعیت با تقدیم ۹۸ شهید به خود اختصاص داده است‌

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌ها استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۳۹ نفر ایثارگر شاغل در شهرداری‌های استان هستند که تبدیل وضعیت آن‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: ساماندهی گلزار شهدا و نامگذاری میادین و معابر اصلی و فرعی و نصب تمثال مبارک شهدا در شهر‌ها توسط شهرداری‌های استان سمنان انجام شده است.

راضیه شهاب با بیان اینکه شهرداری‌های استان طبق تفاهم نامه منعقد شده، نسبت به اجرای دیوارنگاره شهری با مضمون ایثار و شهادت اقدام کردند، افزود: در راستای بند ۴ سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهرداری‌های استان، ساخت آثار ارزنده هنری را در این راستا در دستور کار قرار داده و برای اولین بار در کشور در تأمین هزینه ساخت و تولید ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس مشارکت کردند.

انتهای پیام/ح

نظر شما