شناسهٔ خبر: 50616835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأمین سوخت روستاهای استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

گروه استان‌ها- استاندار سمنان گفت: تامین سوخت روستاهای فاقد سوخت استان با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال، به صورت ویژه در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،  سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیازمند اقدامات عملی و میدانی به دور از توجه به کمیت آمار و افزایش کیفیت امور است.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، سخنرانی کردن، حرف زدن و مقاله نوشتن در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کار روزنامه‌هاست و باید به صورت میدانی و عملی به دور از حرف، پای کار باشیم.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران استان باید در ادامه سال، با جدیت جلسات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برگزار کنند و در بحث مبارزه با قاچاق، نظارت و کنترلها بر محورهای مواصلاتی را تشدید کنند.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در بحث قطعی سامانه سوخت و سوخت رسانی به مردم، بسیار خوب عمل کرد و فضا به خوبی مدیریت شد، بیان کرد: تأمین سوخت روستاهای فاقد سوخت استان با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال، به صورت ویژه در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: ما در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نباید به دنبال انباشت پرونده‌ها باشیم و نیاز است تلاش کنیم تا در این حوزه به دور از کمیت، کیفیت اقدامات را افزایش دهیم.‌

هاشمی تأکید کرد: عدم توجه به مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش این معضل، در نهایت کاهش و تهدید تولیدات داخلی و افزایش بیکاری را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کالاها باید به صورت کامل در انبارها ثبت شده و ورود و خروج به انبارها مشخص باشد، افزود: برخی با احتکار کالا در انبارها به دنبال ایجاد نارضایتی در سطح جامعه هستند که باید هوشیار بود و با تسلط کامل بر این مهم، نسبت به شناسایی انبارها به صورت کامل و رصد ورود و خروج اقدام شود.

محمدعلی مویدی زاده، فرماندار شهرستان سرخه نیز در این جلسه اظهار داشت: 2 جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان سرخه در 6 ماهه نخست سال جاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه 11 کارگاه آموزشی در خصوص قاچاق کالا در حوزه بهداشت در این مدت در سرخه برگزار شد، افزود: تبلیغات محیطی در محورهای اصلی در رابطه با فرهنگ سازی و استفاده از کالای ایرانی همواره در دستور کار است.

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه چهار مورد گشت مشترک در هر ماه در شهرستان سرخه انجام می‌شود که طی این گشت‌ها، 28 قلم کالای قاچاق کشف شد، گفت: مهم‌ترین مرکز کنترلی دام و طیور غرب استان در شهرستان سرخه مستقر است که طی 6 ماهه سال جاری، 25 مورد محموله قاچاق دام و طیور کشف شد.

مویدی زاده با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری، حدود 69 هزار دام سبک و سنگین در شهرستان سرخه پلاک کوبی شده است، افزود: در بحث خودرو و تراکتورهای کشاورزی نیز 97 دستگاه تاکنون پلاک گذاری شده است که 48 دستگاه نیز به دلیل مستهلک بودن و بیمه معوق و سایر موارد پلاک کوبی نشدند.

وی گفت: 16 فقره کشفیات بالغ بر 2 میلیارد تومان طی 6 ماهه نخست سال 1400 در شهرستان سرخه صورت گرفت که 16 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

فرماندار سرخه اظهار داشت: یک هزار و 331 انبار در حوزه های صنفی و دیگر‌ موارد از شهرستان سرخه در سامانه جامع انبارها ثبت شدند.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما