شناسهٔ خبر: 67299459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جمع آوری ۲ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: سال گذشته ٢ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

جمع آوری ۲۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام حسن هرمز در همایش زکات در روستای اسماعیلیه شهرستان اهواز که با حضور دهیاران مناطق روستایی و مودیان زکات شهرستان اهواز برگزار شد، افزود:۹۰ درقد این زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان و محرومان از جمله تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمند سازی هزینه می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی در بخش‌های عمرانی روستا‌های محروم کشور هزینه کرد خواهد شد، عنوان کرد: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ساخت پروژه‌های عام المنفعه و تأمین جهیزیه دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی کشور اظهار کرد: مردم نوع دوست کشور نیز ۹۰۰ میلیارد تومان کفاره و فطریه برای سال جاری پرداخت کردند که از این مبلغ ۸۶ میلیارد تومان به مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و... پرداخت شده است. آیین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی و این شبکه در تمام استان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها نقش ایفا می‌کند، و فرصت بسیار مهمی است که همه دستگاه‌ها آن را در میان مردم تبیین کنند تا آگاهی‌رسانی شود.

حجت الاسلام هرمز تاکید کرد: استان خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و جزو استان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع آوری زکات می‌باشد و از زحمات شورای زکات و امدادگران و مبلغین فرهنگی به ویژه صدا و سیما و رسانه‌ها تقدیر می‌شود. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان نیز در این مراسم گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال انواع زکات طی سال گذشته در استان از سوی این نهاد جمع‌آوری شد که شامل ۳۵۸ میلیارد ریال زکات فطریه، ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات کفارات، ۵۷ میلیارد ریال زکات واجب و ۱۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات مستحب بوده است.

شیبه با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد جمع‌آوری زکات در استان طی سال گذشته ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومین و نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه، هزینه در بخش درمان، استفاده در حوزه تحصیل، آزادی زندانیان و احداث و مرمت مسکن نیازمندان صرف می‌شود.

 وی بیان کرد : کمیته امداد به عنوان دبیرخانه وظیفه ثبت مبالغ جمع‌آوری زکات‌های مختلف دریافت شده توسط سایر مجموعه‌ها را دارد و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه زکات استان ثبت می‌شود و همه مبالغ دریافتی ثبت شده زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود و زکات جمع آوری شده در همان محل برای نیازمندان هزینه می‌شود. 

نظر شما