شناسهٔ خبر: 67294757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۰ درصد زکات صرف هزینه های معیشتی و حمایتی می‌شود

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به چگونگی توزیع زکات گفت: تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی در اولویت توزیع زکات است که ۹۰ درصد آن صرف این امور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام حسن هرمز امروز در همایش زکات در روستای اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز که با حضور دهیاران و کشاورزان برگزار شد، اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در راه توانمندسازی نیازمندان و محرومان مصرف می‌شود. تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی در اولویت توزیع زکات است که 90 درصد آن صرف این امور می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد مابقی نیز در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه خواهد شد، تصریح کرد: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اجرای طرح‌های عام المنفعه و تامین جهیزیه از دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه 9 هزار میلیارد ریال کفاره و فطریه طی سال جاری در کشور پرداخت شد، افزود: 860 میلیارد ریال از این مبلغ به مراکز نیکوکاری و موسسه‌های خیریه پرداخت شد. آیین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که 11 دستگاه اجرایی و فرهنگی در این شبکه نقش ایفا می‌کنند و فرصت بسیار مهمی برای تبیین این فرهنگ در بین مردم است. استان خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و جزو استان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع آوری زکات است.

جمال شیبه نیز گفت: 560 میلیارد ریال انواع زکات طی سال گذشته در استان از سوی این نهاد جمع‌آوری شد. زکات جمع‌آوری شده شامل 358 میلیارد ریال زکات فطریه، 37 میلیارد و 900 میلیون ریال زکات کفارات، 57 میلیارد ریال زکات واجب و 107 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات مستحب بوده است.

وی با اشاره به تحقق 110 درصدی تعهد جمع‌آوری زکات در استان طی سال گذشته ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومان و نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه، هزینه در بخش درمان، استفاده در حوزه تحصیل، آزادی زندانیان و احداث و مرمت مسکن نیازمندان صرف می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه وظیفه ثبت مبالغ جمع‌آوری زکات های مختلف دریافت شده توسط سایر مجموعه ها را دارد.کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و هر آنچه با عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه زکات استان ثبت می‌شود و همه مبالغ دریافتی ثبت شده زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود.

انتهای پیام/735

نظر شما