شناسهٔ خبر: 50746863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵۲ هزار خانوار استان فارس از نفت سفید استفاده می‌کنند/ ذخیره‌سازی لازم سوخت‌رسانی در فصل سرما

گروه استان‌ها- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار خانوار در استان به‌دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اسداله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما تامین سوخت یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر در مناطق روستایی و برای کشاورزان و بهره‌برداران است، اظهار داشت: ذخیره‌سازی لازم برای سوخت‌رسانی به‌ویژه در فصل سرما انجام شده و عشایران و روستائیان مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 152 هزار خانوار در استان به‌دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند، گفت: 900 باب فروشندگی در استان کار توزیع نفت سفید روستایی را برعهده دارند و سوخت مورد نیاز خانوار‌های فاقد گاز طبیعی بدون مشکل و از طریق فرایند الکترونیکی و با نرخ مصوب به مصرف‌کنندگان تحویل داده شده است.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر روستائیان استان با آن مواجه هستند این است که اداره گاز در برخی روستا‌ها اقدام به لوله‌کشی و نصب المک گاز کرده است، ابراز داشت: ساکنان آن مناطق به‌دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند لوله‌کشی گاز کنند و  در فهرست خانوار‌های گازسوز بحساب می‌آیند و نفت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده با شرکت گاز اسامی آن‌ها ثبت و سوخت برای آن‌ها شارژ شده است. در تلاش هستیم تا بتوانیم سوخت دوم کارخانه‌ها را طوری تامین کنیم که در فصل سرما اگر با قطعی گاز مواجه شدند خللی در روند فعالیت آن‌ها ایجاد نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اظهار داشت: میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در 7 ماهه امسال 304 میلیون و 636 هزار مترمکعب بوده که نسبت به پارسال 299 میلیون و 856 هزار مترکعب 1.6 دهم درصد رشد داشته است.

وی مصرف روزانه سوخت استان را حدود 12 میلیون لیتر اعلام و با اشاره به شرایطی که در بحث کاهش محدودیت‌های کرونایی به وجود آمده، تردد‌ها افزایش یافته و این مسئله باعث افزایش مصرف بنزین شده است، افزود: در 7 ماهه امسال یک میلیارد و 225 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین در فارس مصرف شده که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

طاهری، افزایش بازده سوخت خودروها، سازگاری با محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ارتقای میانگین طول عمر ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از نفت‌گاز یورو دانست و افزود: در همین مدت 252 میلیون لیتر نفت گاز یورو در مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی فارس توزیع شده‌است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از تامین و توزیع 2 میلیارد و 462 میلیون لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل 877 میلیون مترمکعب، صنایع 88 میلیون مترمکعب، برق (نیروگاه) 187 میلیون مترمکعب، 233 میلیون مترمکعب کشاورزی، 10 میلیون مترمکعب نیرو‌های مسلح و سایر 671 هزار مترمکعب بوده است.

وی از ارسال بیش از حدود 110 میلیون لیتر نفتگاز به 4 نیروگاه سیکل ترکیبی فارس از ابتدای امسال تا مهرماه 1400 خبر داد و افزود: همچنین یک میلیارد و 400 میلیون لیتر سوخت هواپیما از طریق مراکز سوختگیری منطقه فارس به پرواز‌های داخلی و خارجی عرضه شد. همچنین با اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت، 233 میلیون مترمکعب نفت گاز در بین مصرف کنندگان بخش کشاورزی استان فارس توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به فعالیت 297 جایگاه عرضه سوخت در سطح استان، گفت: فارس از نظر تعداد جایگاه رتبه دوم و از نظر میزان مصرف سوخت رتبه چهارم در کشور است.

انتهای پیام/424/ ز

نظر شما