شناسهٔ خبر: 50623438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سمنان تاکید کرد:

رشد ۳۰درصدی کشفیات قاچاق در سمنان/مبارزه با قاچاق نیازمند اقدام علمی و کیفی است

استاندار سمنان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیازمند اقدامات عملی و میدانی به دور از توجه به کمیت آمار و افزایش کیفیت امور است

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، سخنرانی کردن، حرف زدن و مقاله نوشتن در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کار روزنامه هاست و باید به صورت میدانی و عملی به دور از حرف، پای کار باشیم.
وی افزود: فرمانداران استان باید در ادامه سال، با جدیت جلسات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برگزار کنند و در بحث مبارزه با قاچاق، نظارت و کنترلها بر محورهای مواصلاتی را تشدید کنند.
هاشمی حضور میدانی ریاست ‌جمهوری در بحث قطعی سامانه سوخت را بسیار ارزنده دانست و گفت: استان سمنان در بحث قطعی سامانه سوخت و سوخت رسانی به مردم، بسیار خوب عمل کرد و فضا به خوبی مدیریت شد.
وی تاکید کرد: تامین سوخت روستاهای فاقد سوخت استان با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال، به صورت ویژه در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود قرار گیرد.
استاندار سمنان تصریح کرد: ما در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نباید به دنبال انباشت پرونده ها باشیم و نیاز است تلاش کنیم تا در این حوزه به دور از کمیت، به کیفیت اقدامات بیافزاییم.
وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش این معضل، در نهایت کاهش و تهدید تولیدات داخلی و افزایش بیکاری را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه کالاها باید به صورت کامل در انبارها ثبت شده و ورود و خروج به انبارها مشخص باشد، گفت: برخی با احتکار کالا در انبارها به دنبال ایجاد نارضایتی در سطح جامعه هستند که باید هوشیار بود و با تسلط کامل بر این مهم، نسبت به شناسایی انبار ها به صورت کامل و رصد ورود و خروج اقدام شود.

‍ ‍ حسن اسلامی راد، مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه ۵۵ جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کمیته های ذیل آن در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ برگزار شده که ۳۱۹ مصوبه داشته است افزود: ۱۹ جلسه شهرستانی کمیسیون نیز با ۸۵ مصوبه در ۶ ماهه نخست سال برگزار شده است.

 وی از ۳۶۴ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال میزان کشفیات در حوزه نیروی انتظامی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کشفیات امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشته است.همچنین در خصوص این کشفیات، ۲۷۱ نفر دستگیر و ۲۶۶ پرونده نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در سطح عرضه نیز یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال در قالب ۴۶۷ پرونده کشفیات در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت اظهار کرد: ۲۱۵۶ گشت مشترک نیز در این مدت انجام شد که منجر به یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال کشفیات در استان شد.

وی اضافه کرد: اکثر کشفیات استان در سال گذشته در حوزه محورهای مواصلاتی و تردد خودروها بود که در سال ۱۴۰۰ این مقوله به سمت اقدامات اطلاعاتی سوق داده شد.

 این مدیر ستادی گفت: از ۲۱۰ انبار تا شهریور ۱۴۰۰ بازدید صورت گرفت که ۵۳ انبار غیرمجاز در این بازدید ها شناسایی و ۲ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال کالای احتکار شده از این انبار ها کشف شد.

 وی با بیان اینکه در تعزیرات حکومتی استان ۲۵۸ فقره پرونده تشکیل شده که ۱۶۷ فقره به مبلغ ۳۸۱ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال محکومیت پیدا کردند ادامه داد: ۲۳۶ پرونده نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ در بحث اموال تملیکی تشکیل شد.

اسلامی راد با اشاره به برنامه های آموزشی این شورا خاطرنشان کرد: ۹۳۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، ۱۰۵۱ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۸۳ دقیقه برنامه خبری در بحث آگاهی بخش در حوزه قبح قاچاق، در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ تهیه و پخش شد.

وی از پلاک گذاری ۸۰ درصد ماشین آلات کشاورزی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۰۹۲ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سطح استان وجود دارد.

 وی تصریح کرد: در بحث هویت دار کردن دامهای استان، ۷۶ درصد دام سنگین و تعداد یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۷۲۰ راس دام سبک پلاک کوبی شدند.

وی با اشاره به نظارت ها بر انبارهای استان گفت: ۳۷ هزار و ۳۸۸ ثبت نام در سامانه جامع انبارها صورت گرفته که ۴ هزاز و ۲۲ انبار در انتظار تایید و ۱۶ هزار و ۷۰۸ مورد نیز تایید شده اند.

انتهای پیام

نظر شما