شناسهٔ خبر: 68420250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

تولید ۱۰۲۴ مگاواتی برق در لرستان

ابراهیم شریفی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با اشاره به اینکه تولید برق در لرستان ۱۰۲۴ مگاوات است، گفت: وجود دو نیروگاه حرارتی خرم و سیکل ترکیبی همچنین نیروگاه برق‌آبی رودبار باعث شده ظرفیت تولید برق لرستان از مصرف آن بیشتر باشد.

صاحب‌خبر -

مجتبی داودآبادی در مراسم ایستگاه برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت نورآباد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق در لرستان ۱۰۲۴ مگاوات است، اظهار کرد: وجود دو نیروگاه حرارتی خرم و سیکل ترکیبی همچنین نیروگاه برق آبی رودبار باعث شده ظرفیت تولید برق لرستان از مصرف آن بیشتر باشد.

وی افزود: علاوه بر این ۳۶ مگاوات ظرفیت کوچک و پراکنده در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت  برق منطقه‌ای باختر با اشاره به  وجود ۵۸ ایستگاه برق فشارقوی در لرستان که شامل یک پست ۴۰۰ کیلوولت، ۹ پست ۲۳۰ ولت و ۴۸ پست ۶۳ کیلوولت است، گفت: وجود این ۵۸ ایستگاه باعث شده ظرفیتی بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ مگاولت آمپر داشته باشیم که یک زیر ساخت قوی برق محسوب می‌شود.

داودآبادی بیان کرد: باتوجه‌به اینکه لرستان و منطقه باختر در میانه شبکه برق کشور قرار دارد تبادل و ترانزیت انرژی در آن بالا است.

وی با اشاره به پیک‌بار استان که ۸۶۰ مگاوات است همچنین تولید  و ظرفیت ایستگاه خطوط گفت:  ضریب بهره‌برداری استان یعنی تأسیسات نصب شده و آنچه ما بهره‌برداری می‌کنیم ۳۵ درصد است و این یعنی اینکه ظرفیت خالی و مناسب در اکثر  شهرستان‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مولد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در خصوص برق نورآباد هم توضیح داد: نورآباد با ۷۲ هزار نفر جمعیت  و با ثبت ۹۰ مگاوات مصرف درگذشته با مشکل افت ولتاژ مواجه بود، اما با پیگیری انجام شده و بهره‌برداری از پروژ پست ۶۳ ولت شاهد افزایش ولتاژ و کیفیت برق هستیم.

انتهای پیام

نظر شما