شناسهٔ خبر: 50553931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرکوب تظاهرات فلسطینیان در محله الشیخ جراح

مریم مینایی

نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب تظاهرات فلسطینیان در محله الشیخ جراح واقع در مرکز شهر قدس اشغالی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای رژیم صهیونیستی معترضان در محله الشیخ جراح را وادار به خروج از این محله کرده و آنها را تهدید به بازداشت کردند.

شاهدان عینی همچنین تاکید کردند، نیروهای زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی به سمت معترضان صلح‌جو حمله کرده و اقدام به ضرب و شتم آنها کردند.

آنها همچنین گزارش دادند، نیروهای رژیم اشغالگر اقدامات نظامی خود در منطقه شرقی محله "الشیخ جراح" را تشدید کردند.

خانواده‌های فلسطینی ساکن محله الشیخ جراح در شهر قدس شرقی روز سه‌شنبه مخالفت خود را با پیشنهاد دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص تخلیه منازلشان در این محله به نفع شهرک‌نشینان اسرائیلی اعلام کردند.

در همین حال طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی ضمن ستودن موضع ساکنان محله "الشیخ جراح" در برابر دادگاه‌های رژیم صهیونیستی و مخالفتشان با تصمیمات و راهکارهای این دادگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مردم ما در قدس در دفاع از اراضی و مقدسات فلسطین علیه سیاست مصادره و یهودی‌سازی در خط اول هستند.

وی همچنین تصریح کرد: اهالی ما در قدس در مقابله با برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های اشغالگران برای کوچاندن اجباری، سرکوب و شکنجه ملت فلسطین پیشگام هستند.

طارق عزالدین ادامه داد، رژیم صهیونیستی هر چقدر هم در حق ملت فلسطین جنایت کند، ملت فلسطین از حق خود در پایبندی به اراضی خود دست نخواهد کشید.

سخنگوی جهاد اسلامی خواستار افزایش تلاش‌های عربی و اسلامی برای حمایت از مقاومت اهالی قدس در دفاع از مقدسات شد.

وی در ادامه افزود، تصمیم اهالی الشیخ جراح ملی و دینی و نشأت گرفته از وابستگی و تعلق این ملت به سرزمین خود به رغم تمامی سیاست‌های فریبکارانه رژیم صهیونیستی است.

طارق عزالدین اظهار داشت، خون شهدای فلسطینی در مسجدالاقصی برای دفاع از سرزمین و مقدسات گواهی دیگری بر جنایت‌های رژیم اشغالگر است.

وی در پایان از ملت فلسطین به خاطر دفاعشان از مسجدالاقصی و شهر قدس تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما