شناسهٔ خبر: 68663047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختلاف بین نتانیاهو و گالانت درباره تشدید گسترده‌تر عملیات نظامی در لبنان

تهران- ایرنا- رسانه‌‎های رژیم صهیونیستی از اختلاف بین بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم درباره تشدید گسترده‌تر عملیات نظامی در لبنان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که میان بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم درباره تشدید گسترده‌تر عملیات نظامی در لبنان اختلاف وجود دارد.

بر اساس این گزارش، گالانت تاکید کرده است که ارتش آمادگی تشدید نبردها با لبنان را دارد اما این اقدام به دستیابی به توافق مبادله اسرا آسیب می‌زند.

پیش تر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بنیامین نتانیاهو گزارش داده بود: ما در صدد تشدید گسترده‌تر نبردها در جبهه شمال هستیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، افزود: نتانیاهو در جلسه‌ای که با مقام‌های امنیتی و نظامی کابینه خود داشته، گفته است که تشدید نبردها با لبنان به فشار نظامی در غزه آسیب نمی‌زند.

در این گزارش به نقل از مقام‌های صهیونیستی، آمده است: مذاکرات عاموس هوکشتاین نماینده ویژه آمریکا در امور لبنان پیشرفتی نداشته است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست هر از چندگاهی در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

نظر شما