شناسهٔ خبر: 50549408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

جهاد اسلامی:

الشیخ جراح خط مقدم مقاومت فلسطین است / ملت فلسطین از حق خود کوتاه نخواهد آمد

هموطنان ما در قدس نوک پیکان در مقابله با نقشه‌های رژیم اشغالگر برای آواره ساختن و سرکوب ملت فلسطین هستند و نشان داده‌اند که رژیم اشغالگر هر چقدر هم در حق فرزندان ملت فلسطین مرتکب جنایت شود، ملت فلسطین از حق خود در پایبندی به خاک و سرزمین خود کوتاه نخواهد آمد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت که ساکنان محله الشیخ جراح پیشرو در مقابه با یهودی سازی قدس و خط اول دفاع از مقدسات هستند.


به گزارش العهد، عزالدین تاکید کرد: مردم ما در قدس خط اول دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین در برابر سیاست مصادره و یهودی‌سازی هستند.


این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد: تصمیم اهالی الشیخ جراح ملی و دینی و برخاسته از تعلق این ملت به سرزمین و وطن خود با وجود همه سیاست‌های فریبکارانه رژیم اشغالگر است.


او تاکید کرد: هموطنان ما در قدس نوک پیکان در مقابله با نقشه‌های رژیم اشغالگر برای آواره ساختن و سرکوب ملت فلسطین هستند و نشان داده‌اند که رژیم اشغالگر هر چقدر هم در حق فرزندان ملت فلسطین مرتکب جنایت شود، ملت فلسطین از حق خود در پایبندی به خاک و سرزمین خود کوتاه نخواهد آمد.


سخنگوی جهاد اسلامی در پایان خواهان افزایش تلاش‌های عربی و اسلامی برای حمایت از مقاومت اهالی قدس در دفاع از مقدسات شد.


محله فلسطینی‌نشین شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی اشغالی که با اخراج قریب‌الوقوع ساکنین از طرف رژیم صهیونیستی مواجه است زمانی یک باغستان خوش آب‌وهوا در فاصله کمتر از یک کیلومتری شمال دیوار‌های باستانی شهر قدیم بیت‌المقدس بود.


در سال ۱۹۵۶ تعداد ۲۸ خانواده فلسطینی در این محله ساکن شدند. این خانواده‌ها بخشی از یک جمعیت ۷۵۰۰۰۰ نفری بودند که صهیونیست‌ها در جریان جنگ سال ۱۹۴۸ ــ که نزد فلسطینی‌ها با عنوان «نکبت» یا «مصیبت» شناخته می‌شود ــ آن‌ها را از شهر‌های عرب‌نشین به اجبار بیرون راندند. این شهر‌ها بعداً رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند.

 

بیت‌المقدس شرقی توسط اردن اداره می‌شد و کرانه باختری تحت حاکمیت این کشور قرار داشت. اردن در سال ۱۹۵۶ با تائید آژانس امور آوارگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) خانه‌هایی برای این ۲۸ خانواده احداث کرد.

 

در دهه ۱۹۶۰، این خانواده‌ها توافقی با دولت اردن منعقد کردند که به موجب آن مالک زمین‌ها و خانه‌ها می‌شدند و سند رسمی این املاک پس از سه سال به نامشان می‌شد. آن‌ها در عوض از وضعیت آوارگی خود چشم‌پوشی می‌کردند.

با این حال، توافق مذکور دوام چندانی نداشت، چرا که رژیم اسرائیل بطور غیرقانونی کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و کنترل این سرزمین‌ها از دست اردن خارج شد.

 

امروز، ۳۸ خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح ساکن هستند که چهار خانواده با تخلیه قریب‌الوقوع مواجهند و سه خانواده دیگر نیز انتظار می‌رود روز اول آگوست از این محله بیرون رانده شوند. بقیه خانواده‌ها نیز مراحل مختلف پرونده خود را در دادگاه سپری می‌کنند و در دادگاه‌های رژیم اسرائیل با گروه‌های قدرتمندی از شهرک‌نشینان صهیونیست درگیر هستند.


انتهای پیام/ع.غ

 

نظر شما