شناسهٔ خبر: 50449497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازیگر سینما و تلویزیون: تئاتر همیشه زنده است

سنندج - ایرنا - بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با وجود شیوع کرونا جشنواره‌هایی مانند تئاتر خیابانی مریوان در حال برگزاری است و مردم بدانند که این هنر همیشه پویا و زنده است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد قائمیان شامگاه جمعه در حاشیه دریاچه زریبار مریوان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تئاتر هیچوقت از بین نمی رود و حتی در شرایطی که مردم در کشورمان و دیگر نقاط جهان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، همچنان طرفدار و علاقمند به این هنر هستند و از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این بحران را سپری کرده و شاهد رونق جشنواره ها باشیم، افزود: جشنواره‌های تئاتر در ذات خود، برای هر منطقه و فرهنگ‌سازی در کشور مفید است و حتما باید از طرف مسوولان حمایت شود.

داور پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ضمن تشکر از مردم این شهر، برای پایداری و سرپا نهگداشتن جشنواره تئاتر، اضافه کرد: امیدواریم سالهای آینده نیز همچنان این جشنواره در مریوان برگزار شود و به رونق هنر در منطقه کمک کند.

قائمیان درباره کیفیت امسال تئاتر خیابانی مریوان نیز گفت: برگزاری هر جشنواره آزمون و خطا است و پستی و بلندی‌هایی در اجراها وجود دارد که جشنواره مریوان با وجود همه فراز و نشیب‌ها، ۱۵ دوره دوام آورده و ارزشمند است.

وی استقبال مردم مریوان از جشنواره را بسیار خوب و دلگرم کننده دانست و یادآور شد: به حال این مردم و احساسات ناب‌شان نسبت به هنر تئاتر غبطه می‌خورم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره ۴۱ اثر بوده که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه(ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت. ضمن اینکه بخش برگزیده جشنواره(جشنواره جشنواره‌ها) هم برگزار خواهد شد. ۲۷ اثر خارجی هم متقاضی نمایش است که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد. 

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما