شناسهٔ خبر: 50413623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان:

همایش بزرگ کویرنوردی در نصرت‌آباد زاهدان برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: همایش بزرگ کویرنوردی ششم و هفتم آبان ماه در نصرت‌آباد زاهدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار کرد: همایش بزرگ کویرنوردی ششم و هفتم آبان‌ماه با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان در کویر لوت بخش نصرت‌آباد زاهدان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: برگزاری تور‌های کویرنوردی، اسکی روی شن و ماسه، شترسواری یا رصد آسمان شب از جمله فعالیت‌های مناسب کویرگردی است که در نیمه دوم سال می‌تواند برای گردشگران تجربه‌های حیرت‌انگیزی را فراهم آورد و در این رویداد نیز اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری این رویداد فراهم‌کردن شرایط سرمایه‌گذاری در منطقه، معرفی مسیر جدید گردشگری در بیابان لوت و نیز جذب سرمایه‌گذار است.

میرحسینی بیان کرد: همچنین طرحی جامع و کارآمد که تمام نیاز‌های گردشگران در منطقه کویری را برآورده کند نیز در حال تهیه و اجراست.

وی گفت: طرح زیرساخت مسیر جدید جاذبه‌های لوت از جمله کوچه، کلوت‌ها و تپه‌های ماسه‌ای به طول ۲۵ کیلومتر توسط دستگاه‌های مرتبط ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: تاکنون گردشگران خارجی زیادی جذب بیابان لوت محدوده سیستان و بلوچستان شده‌اند که ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران شرایط را نسبت به گذشته برای سفر به دل کویر مهیا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رونق گردشگری کویری نه تنها سبب رشد اقتصادی مقصد می‌شود، بلکه برخی مشاغل سنتی در حال فراموشی مانند ساربانی را احیا و به بهبود معیشت جوامع محلی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما