شناسهٔ خبر: 67698810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین اهدای خون روزهای تاسوعا و عاشورا در اصفهان مربوط به خمینی‌شهر است

اصفهان-ایرنا- مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: بیشترین اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در استان در شهرستان خمینی‌شهر گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

کیان دهراب‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در خمینی شهر ۴۶۰ نفر و در مرکز خواجوی شهر اصفهان ۴۵۶ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین اهدای خون در این ۲ روز پس از خمینی‌شهر و اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های کاشان، خوانسار و گلپایگان ثبت شده است.

وی با اشاره به مراجعه ۲ هزار و ۵۴۲ نفر به مراکز اهدای خون اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۱۷۶ نفر روز تاسوعا به هفت مرکز خونگیری در استان مراجعه کردند و ۹۷۲ نفر از بین آنها موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان تصریح کرد: یکهزار و ۳۶۸ نفر نیز روز عاشورا به این مراکز مراجعه کردند که یکهزار و ۱۵۸ نفر آنها اهدای خون داشتند.

دهراب‌پور ادامه داد: اهدا خون در تاسوعا و عاشورای امسال در استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پویش سراسری «اهدای خون، فرهنگ حسینی» گفت: میزان ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر ۲ هزار و ۵۱۸ واحد معادل ۶.۲ روز است.

به گزارش ایرنا، هفت مرکز ثابت انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اصفهان فعال بود.

۶۲ مرکز در استان اصفهان از پایگاه‌های انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند؛ هر واحد خون می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد.

در استان اصفهان بیش از یکهزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی به صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند.

۱۱ مرکز اهدای خون در استان اصفهان فعالیت می‌کند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

نظر شما