شناسهٔ خبر: 50576385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امروز برگزار شد؛

مرحله استانی داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در زاهدان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی با ۱۰۰ اثر از هنرمندان سطح استان در زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بهروز عیسی‌‌زهی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل به‌منظور شرکت در برنامه داوری نشان بین‌المللی مرغوب صنایع‌دستی، کاربردی‌کردن آثار با حمایت از خلاقیت فردی و ابتکار در طراحی تولیدات صنایع‌دستی اقدام به مشارکت در برنامه اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی می‌کند. این برنامه در سطح ملی هر دو سال یک بار توسط معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار می شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: امسال نیز پس از جمع‌آوری حدود ۱۰۰ اثر برگزیده از شهرستان‌های استان، مرحله داوری استانی روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان با حضور ۵ داور استانی برگزار شد که در این بین ۶۰ اثر توانستند در این مرحله، تایید داوران را دریافت کنند.

وی ادامه داد: داوری نهایی این آثار در مرحله کشوری آذرماه امسال در استان کرمان برگزار خواهد شد.

عیسی‌زهی بیان کرد: این اقدام در راستای ترویج، نوآوری، ایجاد استانداردهای دقیق، رقابت سالم میان هنرمندان صنایع‌دستی استان و همچنین برانگیختن انگیزه مناسب برای بروز استعداد، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی با رعایت و حفظ اصالت‌های هنرهای سنتی و بومی استان، کمک به بازاریابی صنایع‌دستی تسهیل در شناسایی و معرفی آثار برگزیده صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره قبل که سال ۹۸ برگزار شد، هنرمندان استان موفق به دریافت ۲۵ نشان ملی مرغوبیت در رشته‌های بومی استان شدند.

انتهای پیام/ع

نظر شما