شناسهٔ خبر: 50349036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشریح جزئیات بیشتری از عملیات «بهار پیروزی» از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن

یحیی سریع در تازه‌ترین نشست مطبوعاتی خود ابعاد جدیدی از عملیات «بهار پیروزی» نیروهای یمنی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: عملیات بهار پیروزی منجر به آزادسازی مناطق وسیعی از چندین استان و وارد آوردن تلفات سنگین به دشمن شد. عملیات بهار پیروزی با مشارکت مردم مناطق آزاد شده انجام شد و آن‌ها نقش مهمی در تامین امنیت مناطق خود ایفا کردند.

او در ادامه افزود: در این عملیات، نیروی هوایی با پهپاد بیش از ۲۷۸ عملیات انجام دادند که ۱۱۷ عملیات آن‌ها در داخل خاک عربستان انجام شد. اگر دشمن معتقد است که جنگنده‌های آن پیشرفت نیرو‌های ما را محدود می‌کند، او دچار توهم شده است.

سریع اضافه کرد: آزادسازی سرزمین ما یک وظیفه شرعی، ملی و اخلاقی است و ما به رد حمله متجاوزان، اشغالگران، ائتلاف و وابستگانشان ادامه می‌دهیم. نیرو‌های ما در این عملیات توانستند شهرستان‌های عسیلان، بیحان و عین را در استان شبوه آزاد کنند. همچنین در استان مارب شهرستان‌های حریب، العبدیه و بخش‌هایی از شهرستان جبل المراد آزاد شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: در طول عملیات بهار پیروزی در مجموع ۳۲۰۰ کیلومتر مربع آزاد شد و برخی از مناطق در استان مارب که اخیرا آزاد شده بودند انبار گروه‌های تکفیری بود. در این عملیات ۵۵۰ مزدور کشته، ۱۲۰۰ نفر زخمی و ۹۰ نفر نیز اسیر شدند. در میان کشته‌شدگان از فرماندهان داعش و القاعده وجود داشت که پیشتر در العبدیه برای خودشان محل استقرار درست کرده بودند. حدود ۱۶۰ وسیله نقلیه، خودرو‌های زرهی، خودرو و نفربر آسیب دیده، سوزانده و منهدم شده‌اند.

او افزود: ما بر نقش ارجمند و برجسته قبایل استان‌های البیضاء، شبوه و مارب در عملیات بهار پیروزی تأکید می‌کنیم. موضع گیری این قبایل مغرور ایمان اولیه آن‌ها را با پیروزی همراه با عزت و اصول ملی خود بیان کرد. درود بر شیوخ، بزرگان و قبایلی که از انجام ماموریت برای خارجی‌ها و خیانتکاران به کشور خودداری کردند.

یحیی سریع در پایان نیز گفت: ما از شهروندان شهر مارب می‌خواهیم که از مقر‌هایی که مزدوران برای مقاصد نظامی در نظر گرفتند دوری کنند. هیچ مردمی نمی‌توانند تحت اشغال دیگران به اهداف خود برسند.

نزدیک به هفت سال است که عربستان سعودی با یک ائتلاف متجاوز عربی و با حمایت آشکار انگلیس و آمریکا به کشور یمن حمله کرده‌اند. ائتلاف متجاوز سعودی مردم یمن را تحت شدید‌ترین حملات نظامی و محاصره‌های اقتصادی قرار دادند که جنایات فاجعه‌آمیزی در این هفت سال رقم خورده است.

انتهای پیام/

نظر شما