شناسهٔ خبر: 50319507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشروی‌های نیرو‌های یمنی در مأرب

منابع یمنی امروز (جمعه) از آزادی منطقه راهبردی «نجا» در جنوب شهر مأرب خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، منابع محلی از آزادی منطقه نجا در جنوب مأرب توسط ارتش یمن و نیرو‌های مردمی خبر دادند. با آزادی این منطقه، ارتباط کوه‌ها و ارتفاعات بسیار مهم «جبل مراد» از شهر مأرب قطع می‌شود.

به گفته منابع محلی، ارتش یمن، امروز (جمعه) موفق شد منطقه نجا در جنوب مأرب را تحت کنترل خود درآورد. این منابع محلی از اجرای ۳۱ عملیات در چندین مکان در استان مأرب یمن خبر دادند.

پس از آزادی این منطقه استراتژیک، ارتش یمن و نیرو‌های مردمی توانستند ارتفاعات جبل مراد را به کنترل خود درآورند و بتوانند با قبیله‌های مردمی آنجا مذاکره کنند.

منابع رسانه‌ای عصر پنجشنبه گفتند که نیرو‌های ارتش یمن وارد روستای نجا شدند.

نیرو‌های صنعا، تحت حمایت نیرو‌های انصار الله، در هفته‌های گذشته موفق به کنترل چندین منطقه در جنوب استان مأرب شدند.

قابل ذکر است که وبگاه «الخبر الیمنی»، «المجلس الانتقالی الجنوبی» اعلام کردند  که برخی از فرماندهان حزب الاصلاح در مراب به استان «المهره» فرار کردند.

این شبه‌نظامیان قصد دارند تا پایگاه جدیدی را در استان المهره تأسیس کنند و در این استان به فعالیت خود ادامه دهند.

 شورای انتقالی جنوب نیز دولت منصور هادی را به عدم جدیت برای مقابله با نیروهای دولت نجات ملی یمن متهم کرده و اذعان کرده است که نظامیان دولت منصور هادی در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خوار و ذلیل شده اند.

نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال خود درآورده است. عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تأکید کرده‌اند که تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما