شناسهٔ خبر: 50321364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشته و مجروح شدن بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی طی ۲ هزار و ۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی

یکی از سازمان‌های حقوق بشری با انتشار آماری از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی طی ۲ هزار و ۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان انتصاف، که نهادی فعال در زمینه حقوق زنان و کودکان است با انتشار آماری از کشته و مجروح شدن ۱۳ هزار و ۱۹۹ زن و کودک یمنی در طی ۲۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، خبر داد.

براساس آمار منتشر شده از سوی این سازمان حقوق بشری در مدت مذکور، حدود ۶ هزار و ۲۶۶ زن و کودک شهید شده اند که در این میان حدود ۲ هزار و ۴۰۸ نفر از آن‌ها زن و حدود ۳ هزار و ۸۱۸ نفر از آن‌ها کودک بوده اند.

۶ هزار و ۹۷۹ زن و کودک نیز در مدت ۲۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن مجروح شده اند که از این تعداد دو هزار و ۸۲۲ نفر زن و ۴ هزار و ۱۵۷ نفر کودک بوده‌اند.

نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال خود درآورده است. عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تأکید کرده‌اند که تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی سبب کمبود شدید مشتقات نفتی در این کشور شده است و نبود سوخت ۱۵۰۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی در این کشور را با خطر بسته شدن مواجه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما