شناسهٔ خبر: 50539742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یحیی سریع: آزادسازی بیشتر شهرهای استان مأرب/ ۱۳ عملیات پهپادی در عمق خاک عربستان انجام شد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی از موفقیت دیگری برای این کشور در مرحله دوم عملیات «بهار پیروزی» پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در دور دوم عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) نیرو‌ها و کمیته‌های مردمی این کشور توانستند استان البیضاء را از تسلط نظامیان و مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان آزاد کنند.

او در ادامه افزود: نیرو‌های ما از چند مسیر به پیشروی خود به سمت مناطق الجبه و جبل مراد ادامه دادند و عملیات نظامی در استان مأرب با حمایت مستمر قبایل این استان موفقیت آمیز بود. نیرو‌های ما خسارات سنگینی به عوامل متجاوز وارد کرده و به کسانی که عرصه جنگ را ترک کردند اجازه خروج دادند.

سریع اضافه کرد: پدافند هوایی ما نیز موفق شد ۸۶ عملیات هوایی ائتلاف متجاوز را دفع کند و نیروی موشکی در مرحله دوم عملیات بهار پیروزی ۴۷ حمله را با هدف قرار دادن دشمن انجام داد. همچنین پهپاد‌های ما ۱۴۱ عملیات را با هدف قرار دادن دشمن انجام داد که ۱۳ عملیات در عمق خاک عربستان بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: تصاویری در اختیار داریم که نشان می‌دهد سازوکار‌های ائتلاف سعودی به طور مستقیم در منطقه الجبه هدف قرار گرفته است و مزدوران سعودی در حال فرار از جبل المراد هستند. در برخی دیگر از تصاویر صحنه‌های ورود مجاهدان ما به جبل المراد و شادی مردم این منطقه نیز ضبط شده است.

او با بیان تعدد حملات جنگنده‌های سعودی بیان کرد: در زمان ورود نیرو‌ها و کمیته‌های مردمی آنان سعی داشتند با حملات شدید مقابل آن را بگیرند. همچنین ائتلاف متجاوز اطراف اردوگاه الخشینه را مین‌گذاری کرده بود که نیرو‌های ما با پاکسازی این مناطق مین‌گذاری شده وارد الخشینه و الجبه شدند.

سریع اضافه کرد: در میان تسلیحات به جا مانده از نیرو‌ها و مزدوران عربستان و ائتلاف متجاوز تسلیحات آمریکایی به چشم می‌خورد. حتی پرچم آمریکا بر روی جعبه‌های تسلیحاتی که نیرو‌های ائتلاف سعودی پس از فرار از اردوگاه الخشینه رها کرده‌اند، دیده می‌شود.

یحیی سریع در پایان نیز با اشاره به سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان به ائتلاف سعودی گفت: ما به شما نمی‌گوییم جنگی پوچ به راه انداختید بلکه می‌گوییم شما جنایتکار هستید و طعم شکست را خواهید چشید.

او همچنین گفت: ما حاکمیت خود را در دریا و خشکی به ثبت خواهیم رساند و هزینه‌ آن هر چقدر که باشد پرداخت خواهیم کرد. این نبردی است برای استقلال و آزادی، نبرد مردمی آزاد که تا رسیدن به استقلال دست از آن بر نمی‌دارند و روش خود را تغییر نمی‌دهند. نیرو‌های مسلح با مردم و رهبرمان تجدید عهد می‌کنند که تمامی مناطق تحت اشغال ائتلاف متجاوز را آزاد کنند. ما تاکید می‌کنیم که کشور ما آزاد و مستقل است و تحت هیچ گونه اشغال یا تحت هیچ قیمومیتی قرار نخواهد گرفت.

نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال خود درآورده است.

عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تأکید کرده‌اند که تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی‌فایده می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما