شناسهٔ خبر: 50295317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

۸ هزار چشمه بهداشتی در مدارس کشور ساخته می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ردیف ویژه ای برای بازسازی فضاهای آموزشی مشخص شده و در این راستا هشت هزار چشمه بهداشتی در مدارس کشور ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار داشت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد این وزارتخانه به عنوان اولین دستگاهی است که وارد عمل شده و به همراه تیم کاملی به استان سفر کرده ایم.

وی افزود: یکی از مهم ترین اهدافم  پیگیری مصوبات و دستورات رئیس جمهوری و هیات دولت در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کاظمی تصریح کرد: مدارس سنگی جمع آوری و مدارس مقاوم و نو جایگزین آن ها می شود و مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر نیز کامل جمع آوری خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: حرکت های جهادی توسط وزارت آموزش و پرورش در خصوص زلزله سی سخت انجام شد و ۲۶ مدرسه تعمیر و  چهار مدرسه مقاوم سازی شد و ۲ مدرسه بزرگ هم امروز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا خسارات زیادی را به وزارت آموزش و پرورش وارد کرده ، ادامه داد: مقدمات بازگشایی مدارس در کشور آغاز شده و به زودی تمامی مدارس بازگشایی می شوند.

تاکید امام جمعه یاسوج بر موضوع رتبه بندی معلمان

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این دیدار با تاکید بر ارتقای جایگاه معلمان در جامعه نیز گفت: امید است به بحث رتبه بندی معلمان در کشور توجه ویژه ای شود.

آیت الله سید نصیر حسینی همچنین به وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی در برخی نقاط استان اشاره کرده و اظهار داشت: وضعیت مدارس مناطق محروم این استان از جمله لوداب، مناسب نیست.

وی ابراز داشت: برخی از این مدارس سرویس بهداشتی مناسب وکافی ندارند و این امر شایسته دانش اموزان استان نیست .

حسینی ادامه داد: نیاز است بر روی دانشگاه فرهنگیان نظارت ویژه تری شود و کسانی که وارد این دانشگاه می شوند صلاحیت مورد نظر را داشته باشند./ایرنا

نظر شما