شناسهٔ خبر: 67597564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دو مرکز درمانی تامین اجتماعی در قم احداث می‌شود

مدیر کل تامین اجتماعی استان قم از برنامه ریزی برای ساخت مرکز درمانی تخصصی در مجاورت بیمارستان امام رضا (ع) و مرکز درمانی ملکی در منطقه پردیسان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدعلی موسوی مدنی،‌ مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان قم عقب ماندگی‌هایی در زمینه درمان سازمان تامین اجتماعی از سال‌های قبل وجود دارد گفت: خرید دستگاه ام. آر. آی بیمارستان امام رضا (ع) تا سال آینده با هدف رفع کمبود‌ها و نیاز‌های بیمارستان انجام خواهد شد.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در تامین اجتماعی خبر داد، گفت: در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا (ع) درمانگاهی تخصصی در مساحت ۳۵۰۰ متر و با ۴۰ تخت در دست ساخت قرار دارد.

موسوی مدنی افزود: با راه اندازی این درمانگاه فضای بیشتری برای بخش اداری و سایر فعالیت‌های بیمارستانی ایجاد می‌شود و کمبود‌های بیمارستان ۱۱۷ تختی امام رضا رفع می‌شود.

وی گفت: در این مرکز تخصصی بیشتر تخصص‌های لازم پیش بینی شده و از نورولوژی و مغز و اعصاب تا سایر تخصص‌های درمانی را شامل می‌شود.

موسوی اضافه کرد: در بیمارستان امام رضا توسعه ۶ تخت جدید ان، آی سی یو و ۵ اتاق نیز در بخش زنان و زایمان و آل، دی، آر افزوده خواهد شد و امیدواریم تا شهریور ماه این تخت‌ها به بهره برداری برسند.

<div id="video-display-embed-code_11301805"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279925/11301805?width=600&height=350"></script></div>

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در بعضی مناطق مانند پردیسان گفت: با توجه به اینکه بیمه شدگان زیادی در این منطقه حضور دارند و با هدف سهولت دسترسی مردم این منطقه به خدمات درمانی تامین اجتماعی در صورت تامین زمین رایگان از طرف راه و شهر سازی آمادگی وجود دارد تا درمانگاه تخصصی ملکی سازمان در این منطقه ایجاد شود.

موسوی افزود: در دولت سیزدهم با راه اندازی صندوق بیماری‌های سخت و صعب العلاج هزینه بیماری‌ها سخت ماند سرطان پوشش داده شد و پارسال از این محل ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان به این بیماران پرداخت شده است.

وی از تشکیل ۴ هزار و ۷۰۰ پرونده در زمینه ناباروری در استان خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با ابلاغ قانون جوانی جمعیت سازمان تامین اجتماعی ۱۷ میلیارد تومان هزینه کرده است و در این زمینه ۵۳ خدمت از سوی بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

وی درخصوص بودجه درمان سازمان تامین اجتماعی در استان قم گفت: بودجه امسال درمان تامین اجتماعی با افزایش ۴۰ درصدی به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

موسوی از انعقاد توافقنامه با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد برای از تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و افزود: در زمینه ویزیت‌های تخصصی رشد ۲۷ درصدی در بیمارستان اتفاق افتاد و این ویزیت ها توسط تخصص‌های مختلف ریه، گوارش، کلیه، روماتولوژی و ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب صورت گرفته است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت بیمه بیکاری افزود: مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان قم ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر کاهش یافته است که به دلیل فراهم بودن شرایط کاری و افزایش فرصت‌های شغلی و پایین بودن نرخ بیکاری در استان است.

موسوی شناسایی کارگران فاقد بیمه را از اولویت‌های کاری تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: در سه ماه امسال با بازرسی‌های انجام شده از کارگاه‌های سطح استان حدود ۵۰۰ کارگاه جدید در استان شناسایی شدند و کارگران فاقد بیمه این کارگاه‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: همه افراد از طریق نرم افزار تامین من و شماره ۱۴۲۰ می‌توانند وضعیت شغلی خود را اعلام کنند تحت پوشش قرار بگیرند.

نظر شما