شناسهٔ خبر: 50294378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یاسوج:

آموزش وپرورش ستون محکمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یاسوج گفت: عرصه تعلیم وتربیت وجامعه فرهنگی ودانش آموزی سرمایه های انسانی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد؛ حجت الاسلام سیدنصیر حسینی در دیدار با سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: اگر در بحث آموزش و پرورش به درستی و در شأن نظام جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی و مکتب تشیع تربیت شوند و رشد و شکوفایی داشته باشد آینده درخشانی خواهیم داشت.

وی گفت: در قبل از انقلاب این رشد و شکوفایی و مبارزات در اندیشه دانش‌آموزان ما شکل گرفت و باعث شد انقلاب به پیروزی برسد و امروز شکوه و عظمت انقلاب را در سراسر جهان می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم شد اگر سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نباشد لذا باید در این حوزه کار در شان نظام شکل گیرد هر چند مشکلات کرونایی باعث شد دچار آسیب‌های زیادی شویم و باید آموزش و پرورش با تلاش مضاعف این آسیب‌ها را جبران کند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی دقیق باید این خسارت که از کرونا به حوزه تعلیم و تربیت وارد شده را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین موضوع رتبه بندی فرهنگیان را به سرپرست وزارت آموزش و پرورش گوشزد کرد و گفت: رتبه بندی فرهنگیان موضوع بسیار مهمی است که ما نیز دغدغه آن را داریم و باید توسط شما پیگیری شود.

وی در ادامه گفت: از توجه ویژه آموزش و پرورش به شهر سی‌سخت و فضاهای آموزشی آن تشکر می کنیم سفر ریاست جمهوری هم باعث و بانی خیر برای جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: مدارس زیادی ساخته شده اما هنوز تعدادی مدرسه کم داریم که زیبنده نیست  و مدارس فرسوده هم باید جمع آوری شوند در بعضی جاها سرویسهای بهداشتی در شان مدارس نیست یا سرویس بهداشتی ندارند و یا باید تعویض شوند تا بهداشت مدرسه دچار مشکل نشود.

وی در این جلسه با اشاره به وضعیت مدارس برخی مناطق محروم استان از جمله لوداب، اظهار داشت: وضعیت فضای آموزشی در مناطق محروم شرایط خوبی ندارد. بعضی از مدارس سرویس بهداشتی مناسب و کافی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یاسوج در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا بر روی دانشگاه فرهنگیان نظارت بیشتری شود و کسانی وارد این دانشگاه شوند که از هر لحاظ صلاحیت کافی را داشته باشد.

در این دیدار کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با همراه تیم کاملی به این استان به منظور پیگیری مصوبات و دستورات رئیس جمهور سفر کرده‌ایم.

کاظمی گفت: به منظور اینکه وضعیت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را از نزدیک بررسی کنیم، به این استان سفر کنیم.

وی در ادامه افزود: تلاش داریم که مدارس سنگی جمع آوری و مدارس مقاوم و نو جایگزین انها شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از دستگاه‌های که در شهر زلزله زده سی سخت خیلی سریع پای کار آمد، 26 مدرسه تعمیر و 4 مدرسه مقاوم سازی شد و دو مدرسه بزرگ هم امروز افتتاح می‌شود

.

نظر شما