شناسهٔ خبر: 50235199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عامل هتک حرمت در فضای مجازی دستگیر شد/ دپوی کالای قاچاق ۱۷ میلیاردی در شیراز لو رفت

مهم‌ترین حوادث ۲۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوی کالای قاچاق ۱۷ میلیاردی در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲ هزار و ۲۰۰ قلم لوازم آرایشی، ۴۱ دستگاه لوازم خانگی و ۳۹۳ دستگاه ماشین ریش‌تراش و اتومو خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه مالک کالا‌ها پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

کشف موتورسیکلت قاچاق در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌الله کریمی فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد گراش با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌های این شهرستان در منزل خود اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و بدون مدارک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کامیون حامل احشام قاچاق توقیف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: با تلاش ماموران انتظامی کامیون حامل ۹۴ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل در کمربندی شیراز توقیف و راننده به مقام قضائی معرفی شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی در کمربندی شیراز به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۹۴ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی که راننده از کرمانشاه بارگیری و قصد انتقال به استان‌‎‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش احشام مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

عامل هتک حرمت در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری مردی ۴۷ ساله که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: چندی پیش بعد از انتشار خبر راه اندازی باشگاه بیلیارد و هیئت مربوطه در شهرستان جهرم در یکی از کانال‌های خبری شخصی ناشناس در نرم افزار تلگرام اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز علیه مسئولان می‌کرد که موجب خدشه دار شدن عواطف و احساسات مردم شده بود.

او افزود: مردم شهرستان جهرم در اعتراض به این اقدام، با تهیه طوماری انزجار خود را نسبت به این اتفاق ناخوشایند به دستگاه محترم قضا اعلام داشتند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی کنند.

سرهنگ رزمجویی اضافه کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و روانه دادسرا کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین مقررات راهور و عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرستان بوانات اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح ۱۰ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

مزاعری با بیان اینکه ۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارگینگ شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی بوانات ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس، ادامه داد: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

بیش از ۴۴ کیلو مواد مخدر در نی ریز کشف شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند ۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: به منظور اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی موفق شدند ۲ دستگاه سواری ال ۹۰ و پراید و یک مسافر اتوبوس را توقیف و دستگیر کنند.

تریاک

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۴۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و از مسافر نیز یک کیلوگرم هروئین کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری به شمار می‌رود.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب به ۵ دستگاه سواری حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۵۵ راس گوسفند قاچاق و بدون هرگونه مجوز کشف و ۵ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کامیون‌های حامل احشام قاچاق در خرامه توقیف شدند

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف ۳ دستگاه کامیون حامل ۱۳۲ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: مأموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

گوسفند

او افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها، ۱۳۲ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز کشف و هر ۳ راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم و کابل مخابراتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق سیم و کابل مخابراتی و کشف ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی اقرار کردند، افزود: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهرندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۵۲ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: به منظور جلب رضایت عمومی مردم و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی ۲۰ روز گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۵۲ خرده فروش و معتاد، ۴۳ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده ادامه داد: دستگیری ۲۵ سارق و کشف ۱۳ فقره انواع سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۳ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۱۴ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرایم سایبری، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقیف ۳۶ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

سرهنگ مسعودی ادامه داد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۱۵ تن ذرت دامی، ۲ دستگاه لوازم خانگی، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۳ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما