شناسهٔ خبر: 50213434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با محکوم کردن جنایات اخیر؛

انصارلله: تکفیری‌ها عامل جنایات افغانستان، لبنان و سوریه هستند

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تجاوزات جنایتکارانه اخیر را در افغانستان، لبنان و سوریه محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سبأنت، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات جنایتکارانه اخیر در چند مسجد افغانستان که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، اعلام کرد: این تجاوزات کشتار وحشیانه و جنایتکارانه است که توسط عناصر افراطی و تکفیری انجام می‌شود؛ عناصری که آمریکا آن‌ها را برای اجرای برنامه‌ها و محقق ساختن اهدافش در افغانستان جایگزین خود کرده است.

جنبش انصارالله در این بیانیه ضمن درخواست از مقامات افغانستان برای پیگرد قاتلان جنایت‌های اخیر و قصاص عادلانه آنان، بر ضرورت محافظت از نمازگزاران در مساجد و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار جنایت‌های جدید تأکید کرد.

اتفاقات بیروت اقدامی مجرمانه بود

جنبش انصارالله یمن همچنین در بخش دیگر بیانیه خود تجاوزات جنایتکارانه روز پنج شنبه را علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو در لبنان که طی آن چند نفر در کمینی خائنانه شهید و زخمی شدند، محکوم و این حادثه را اقدامی مجرمانه و مردود توصیف کرد که ثبات و صلح داخلی لبنان را هدف گرفته است و این کشور را به سوی فتنه داخلی مورد نظر آمریکا و اسرائیل سوق می‌دهد.

این جنبش همچنین در بیانیه خود تجاوز جنایتکارانه صهیونیستی- آمریکایی را به منطقه تدمر سوریه که به شهادت یک سرباز سوری و زخمی شدن شماری دیگر انجامید، محکوم و بر حق کامل سوریه برای پاسخ به این تجاوز تأکید کرد.

نظر شما