شناسهٔ خبر: 67758034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی تجاوز اشعالگران به حدیده مطرح شد

اعلام آمادگی حزب‌الله عراق برای ایستادن در کنار یمن

حمید محمدطاهری

گردان‌های حزب‌الله عراق امروز (یکشنبه) ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به «حدیده» یمن، بر آمادگی خود برای ایستادن در کنار نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی همچنان با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای سازشگر اقدامات جنایتکارانه خود را در منطقه ادامه می‌دهد و این جنایات به کشور عزیز یمن رسید و آنها در تلاشی مذبوحانه برای دلسرد کردن یمنی‌ها از ایفای نقش خود در جبهه حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین یک مرکز غیرنظامی در استان حدیده را هدف قرار دادند.

طبق گزارش وبگاه شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: ملت و رهبری شجاع یمن اراده و قدرت مؤثری برای بازدارندگی نیروهای استکبار دارند و این قدرت به آنها این امکان را می‌دهد تا بینی صهیونیست‌ها را به خاک بمالند و همان کاری را که پیشتر با آمریکایی‌ها در دریای سرخ انجام دادند، با این رژیم انجام دهند و آن را شکست دهند.

حزب‌الله عراق در ادامه تاکید کرد: تجاوز به مناطق غیرنظامی یمن تنها دلیلی بر سردرگمی رژیم اشغالگر و تلاشی برای احیای استکباری است که توسط نیروهای محور مقاومت در حمایت از فلسطین از بین رفت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای تجاوز به حدیده بر حمایت و آمادگی همیشگی خود برای ایستادن در کنار تمامی گروه‌های مقاومت و به ویژه جبهه پایدار مقاومت یمن در مقابل دشمن تاکید می‌کنیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه مناطقی را در حدیده یمن هدف قرار دادند.

جنبش انصارالله یمن در این باره اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت که آنها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به صهیونیست‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.

انتهای پیام

نظر شما