شناسهٔ خبر: 50184765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

ارائه خدمت به معلولان از اولویت های کتابخانه های عمومی است

حجت ااسلام سبزیان با بیان اینکه ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص یکی از اولویت های کتابخانه های عمومی است؛ افزود: امروز رسالت کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی ارائه خدمات کتابخانه ای و رفع نیازهای اطلاعاتی مردم در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز شنبه (۲۴ مهر) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز عصای سفید گفت: این روز بهانه ای است تا افرادی را به یاد آوریم که  محروم از دیدن جهان با چشم ظاهری هستند و با چشم درون قادر به حس و لمس نعمتهای خداوند هستند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص را یکی از اولویت های کتابخانه های عمومی دانست و افزود: امروز رسالت کتابخانه ها  به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی ارائه خدمات کتابخانه ای و رفع نیازهای اطلاعاتی مردم در همه مناطق و برای همه اقشار جامعه است.


وی تصریح کرد: در راستای تحقق و دست یابی به این هدف مهم 5 باب کتابخانه در سطح استان شامل کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی وکتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد دارای بخش نابینایان هستند.

 

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه در استان 3 کتابدار نابینا در این بخشها در حال فعالیت هستند، افزود: این کتابخانه ها در مجموع با 3135 نسخه کتاب بریل، 35352 نسخه کتاب گویا، 4 نسخه نشریه  و بالغ بر 800 عضو فعال مشغول فعالیت می باشند. تجهیزات بخش نابینایان در کتابخانه های عمومی شامل ابزار درشت نمای الکترونیکی، لوح و قلم بریل، هارد اسکترنال، ماشین تحریر و چاپگر بریل، تجهیزات رایانه ای و دستگاه ضبط صدا است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد:مجهزترین بخش نابینان در کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) است که علاوه بر تجهیزات و منابع مرسوم با در اختیار داشتن چاپگر مخصوص کتابهای بریل از زمان افتتاح در سال بهمن ماه 1397  تا کنون بالغ بر 70 نسخه جزوه چاپ و در اختیار مراجعین قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه افراد نابینا، گفت: نشستهای کتابخوانی و جمع خوانی و ویژه برنامه ها به مناسبتهای ملی و مذهبی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط  نیز برگزار شده است.

 

گفتنی است، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس در بخش دیداری و شنیداری و با امکاناتی از قبیل لوح های فشرده آموزشی، فیلم، انیمیشن، تجهیزات کامپیوتری، کتابها و نشریاتی با زبان اشاره و ... در حال ارائه خدمات به مراجعین می باشد.

پایان پیام/648

نظر شما