شناسهٔ خبر: 50143411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اعتراض به رای قاضی پرونده انفجار بیروت؛

تجمع برخی گروههای لبنانی مقابل ساختمان دادگستری

خبرگزاری صداوسیما

حزب الله لبنان، جنبش امل و المرده در اعتراض به تصمیمات «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت، پنج شنبه مقابل ساختمان دادگستری لبنان تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ حزب الله لبنان، جنبش امل و المرده در اعتراض به تصمیمات «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت، فردا (پنج شنبه) مقابل ساختمان دادگستری لبنان در بیروت تجمع اعتراض آمیز برگزار می‌کنند.
روز سه‌شنبه «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت پس از حضور نداشتن «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق لبنان برای بازجویی به عنوان متهم پرونده انفجار بندر بیروت، دستور بازداشت غیابی او را صادر کرد.
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دوشنبه شب در سخنانی به پرونده انفجار بیروت اشاره و تاکید کرد: حزب‌الله خواستار ادامه تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت است و از این خواسته خود عدول نخواهد کرد.
حزب‌الله همچنین بار‌ها بر لزوم جلوگیری از سیاست‌زدگی پرونده انفجار بیروت تأکید و درباره تحرکات برخی به دستور آمریکا برای پنهان کردن حقیقت این پرونده هشدار داده است.
به دنبال انفجار بندر بیروت در ۴ آگوست ۲۰۲۰ شماری از مقامات لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر و شماری دیگر از مسئولان مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می‌شدند، دستگیر شدند که همگی از جریان ۱۴ مارس لبنان بودند، همچنین از سوی بازپرس قضایی ویژه پرونده رسیدگی به این پرونده برای ناخدا و مالک کشتی «رسوس» مولداوی که اعلام شده چند سال پیش این محموله نیترات آمونیوم را به بندر بیروت حمل کرده و آن را رها کرده اند، به عنوان دو فرد خارجی غیرلبنانی قرار بازداشت صادر شد.

نظر شما