شناسهٔ خبر: 50133640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین ستاد کرونای استان:

اقناع سازی برای واکسینه شدن دانش آموزان قزوین ضرورت دارد

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با وجود اهمیت واکسن در بخش دانش آموزی و تزریق واکسن به 53 درصد این جمعیت، هنوز هم مقاومت‌هایی نسبت به این امر وجود دارد و باتوجه به اینکه بازگشایی حضوری مدارس مرتبط با واکسیناسیون است، اقناع سازی در این زمینه ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در نشست شورای اطلاع رسانی استان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: لازم است رسانه‌ها اهداف طرح مدیریت هوشمند کرونا را برای جامعه بیان کنند؛ چرا که با اجرای این طرح شاهد لغو محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها خواهیم بود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: در واقع با توجه به اینکه افراد جامعه نسبت به اخبار کرونا حساس هستند با بیان اهداف مدیریت هوشمند کرونا توسط رسانه‌ها که مراقبت از سلامت افراد بدون محدودیت‌ها از جمله آن‌ها است این طرح به خوبی اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در ابتدای امر اصناف و حمل و نقل هدف اجرای این طرح هستند، اما پس از اجرای آزمایشی و به مررور زمان، اجرای این طرح برای سایر اقشار نیز اجرا خواهد شد.

این مسئول افزود: در واقع با اجرای این طرح، اصناف و حمل و نقل مشروط به تزریق واکسن می‌توانند بدون محدودیت فعالیت داشته باشند؛ ضمن اینکه امکان اطلاع مردم از این موضوع نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر نقش واکسن در سلامت جامعه اظهار کرد: تزریق واکسن مسئولیتی اجتماعی است و از این رو لازم است افراد هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

حبیبی گفت: تا کنون حدود 80 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافتا کرده‌اند و امیدواریم با ادامه روند سریع واکسیناسیون تا پایان آبان ماه به ایمنی نسبی دست پیدا کنیم.

نظر شما