شناسهٔ خبر: 50059938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین ستاد کرونای استان عنوان کرد:

لزوم انجام مستمر تست پی سی آر برای دانش آموزان قزوینی که واکسن دریافت نمی‌کنند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: واکسن اجباری نیست اما باتوجه به تاثیر در سلامت جامعه ضرورت دارد و از این رو دانش آموزی که واکسن دریافت نکند باید برای حضور در کلاس به طور مستمر و حداقل هر هفته دوبار با هزینه شخصی تست پی سی آر داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: دورکاری ادارات از امروز منتفی شده و تمام کارکنان باید در محل کار حضور پیدا کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: حدود ۷۷ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۸ سال واکسن دریافت کرده و در حوزه دانش آموزی نیز با وجود پوشش ۴۶ درصدی برای بازگشایی مدارس نیاز داریم این امر شتاب بیشتری بگیرد و استقبال از واکسن دانش آموزی طبق پیشربینی و انتظار نبود.

وی بیان کرد: اقناع سازی خانواده‌ها و اطلاع رسانی برای گرایش به دریافت واکسن توسط دانش آموزان ضرورت دارد.

این مقام مسئول افزود: واکسن اجباری نیست اما باتوجه به تاثیر در سلامت جامعه ضرورت دارد و از این رو دانش آموزی که واکسن دریافت نکند باید برای حضور در کلاس به طور مستمر و حداقل هر هفته دوبار با هزینه شخصی تست پی سی آر داشته باشد.

وی عنوان کرد: در هر شهرستان با مسئولیت فرماندار و مسئولین آموزش و پرورش و بهداشت موضوع سرعت واکسیناسیون بررسی شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

حبیبی اظهار کرد: برگزاری جلسه توجیهی و استفاده از ظرفیت سامانه شاد برای برقراری ارتباط با مدیران مدارس ضرورت دارد، باتوجه به استقبال ۹۸ درصد فرهنگیان اعتقاد به واکسن وجود دارد و لازم است موضوع واکسن دانش آموزان که علمی است مطرح شود.

وی ادامه داد: در رابطه با مدیریت هوشمند کرونا لازم است جلسات مستمر و به صورت یک روز درمیان برگزار شده و شرایط بررسی شده و اطلاعات وارد سامانه شود تا ایرادات و اشکالات طرح برطرف شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه تداوم تعطیلی‌ها ممکن نیست لازم است از مدیریت هوشمند کرونا استفاده کرد تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها کاهش یابد.

نظر شما