شناسهٔ خبر: 50100093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توضیح درباره چگونگی ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی در جامعه

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی در جامعه را کمک کننده به ارتقای کیفیت زندگی برشمرد که با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسّر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی با تبریک فرا رسیدن هفته بهداشت روان، توجه به سلامت و بهداشت روان و ارتقا آن را در شمار وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت بر شمرد و تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بر روی سلامت روان دانش آموزان، به مثابه پویاترین و آینده سازترین بخش هر جامعه، امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی افزود: پرداختن به چنین زیرساختی از مهم‌ترین و مؤثرترین راهکارهای ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی در هر جامعه‌ای خواهد بود که علاوه بر کمک به ارتقای کیفیت زندگی، خود عامل بازدارنده‌ای در برابر عوامل مخاطره آمیز، به ویژه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر است، اما نباید فراموش کرد این مهم با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسر خواهد شد.

شکوهی در ادامه خاطرنشان کرد: بدون تکیه بر توان و تلاش و ازخود گذشتگی‌های مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان، قادر نخواهیم بود با بحران گسترده‌ای که در اثر بیماری فراگیرکرونا به معضلی جهانی تبدیل شده است، مقابله کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط، ضروری است بیش از هر زمانی با استفاده از همه ظرفیت‌ها و با تأکید بر استفاده افزون‌تر از فضای مجازی در حوزه سلامت روان به اقدامات و ابتکارات جدیدی دست بزنیم و از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی به ویژه ظرفیت دانش آموزان، والدین، معلمان، مشاوران، مربیان و فضای مجازی استفاده کنیم.

شکوهی از تمام مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان خواست تا با توجه ویژه به اقدامات ۱۸گانه پیشنهادی، همچون گذشته با ایثاری مثال زدنی زمینه ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان رافراهم کنند.

وی گفت: اقدامات پیشنهادی؛ مصوب و برون داد کارگروه تخصصی وزارت آموزش وپرورش است و امید می‌رود که بر پایه اقدامات فاخر استان ها، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سلامت روان دانش آموزان برداریم.

شکوهی همچنین با اشاره به روز شمار دانش آموزی هفته سلامت روان افزود: تا حد امکان سعی شده تا بر اساس نیازهای دانش آموزان و نیز شرایط فراگیری کرونا در ایجاد نابرابری و تهدید سلامت روانی – اجتماعی دانش آموزان به راهکارهای ارتقای سلامت روان در زیست بوم جدید پرداخته شود، از این رو از همه مدیران، مشاوران، مربیان و معلمان انتظار می‌رود؛ درکنار هم با برنامه ریزی بر مبنای گام دوم انقلاب و توجه به شعار امسال هفته بهداشت روان با رویکرد و انگیزه‌ای متفاوت به این مقوله توجه ویژه کنند تا با بهینه‌سازی سطح توانمندی‌های روانی- اجتماعی، زمینه بسط سلامت روان دانش آموزان به ویژه در زیست بوم کرونا فراهم شود.

نظر شما