شناسهٔ خبر: 49956644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استان سبز در آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان/عرضه 315 قلم داروی سمنان به 27 استان کشور

 مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از عرضه 315 قلم داروی دامی تولیدی این استان به 27 استان کشور خبر داد و گفت: 204 قلم از این دارو به تنهایی در رویان‌دارو که بزرگترین کارخانه تولید داروی دامی کشور است تولید و عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر حمیدرضا حسینی در نشستی با استاندار سمنان از سمنان به عنوان قطب تولید داروی دامی کشور نام برد و اظهار کرد: ۱۲ کارخانه دارویی، مکمل سازی و صنایع تبدیلی و ۱۲ شرکت‌پخش در حوزه دامپزشکی در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۳۱۵ قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می شود افزود: شرکت رویان دارو به تنهایی۲۰۴ قلم دارو را در استان تولید می‌کند .

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از این واحد تولیدی بزرگ به عنوان بزرگترین کارخانه تولید داروی دامی کشور نام برد و تصریح کرد: این واحد تولیدی داروهای دامی، رتبه یک ‌کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه با بیان اینکه به ۲۷ استان کشور خدمات دارویی دامی ارائه می‌دهد اضافه کرد: همچنین ‌واحدی برای تولید واکسن ‌نیوکاسل نیز در حال طراحی است.

وی با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های مدرن در این استان خاطرنشان کرد: ۱۴ کشتارگاه دام و طیور در بحث تامین‌ گوشت قرمز و مرغ استان فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه حمایت از عشایر و پیگیری امور آنان، از برنامه‌های جدی ما در دامپزشکی استان است ادامه داد: اردوهای جهادی نیز برای آموزش و آگاهی بخشی به بهره برداران، از برنامه های کاری ماست.

وی از در حال اجرا بودن طرح واکسیناسیون طیور در روستاهای این استان خبر داد و گفت: با انجام این طرح که هم‌اکنون در حال اجرا است، تا ۸۰ درصد میزان تلفات طیور در استان کاهش می یابد.

حسینی از این استان به عنوان قطب تولید گوشت طیور نام برد و افزود: ۴۹۳ واحد تولیدی ، تولید انواع طیور در استان را برعهده دارند.

وی با اشاره به جمعیت دامی موجود در این استان اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۵ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان عنوان کرد: ۳۰ هزار تُن گوشت قرمز ، ۵۰ هزار تُن گوشت مرغ و ۱۷۰ هزار تُن تخم‌ مرغ در استان تولید می شود.

وی بر لزوم حمایت از صنعت دامپروری در استان تاکید و تصریح کرد: ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور در استان، اشتغالزاست و ما به همین واسطه به طور جدی از این‌ مهم صیانت می کنیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه بحث کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های جدی اداره کل دامپزشکی است افزود:۵۰ درصد چارت تشکیلاتی دامپزشکی استان بلاتصدی است.

وی یادآوری کرد: استان سمنان از لحاظ آنفولانزای فوق حاد پرندگان، استانی سبز است و در حال حاضر مشکلی در این خصوص نداریم.

 انتهای پیام

نظر شما