شناسهٔ خبر: 49952893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

٢.۵ میلیون دلار تولیدات دام و طیور از استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۵.٢ میلیون دلار تولیدات دام و طیور امسال از استان صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در دیدار کارکنان دامپزشکی استان با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در سالن غدیر استانداری در آستانه روز ملی دامپزشکی افزود: واحدهای تولید کرک و موی دام و پالایش باقیمانده‌های طیور در سمنان و گرمسار عمده صادرکنندگان استان سمنان بودند که تولیداتشان به کشورهایی مانند انگستان، ایتالیا، و آسیای شرق دور صادر شد.

وی سمنان را استان پاک کشور از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: در استان با مراقبت و نظارت لازم کانون جدی و خطرناک این بیماری گزارش نشد.

وی به فعالیت ١٢ کارخانه تولید داروهای دام و طیور در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: این واحدها ٣١۵ قلم انواع دارو تولید می‌کنند و استان سمنان تبدیل به قطب تولید داروهای حوزه دامپزشکی شده است و حدود ۵٠ درصد داروهای مورد نیاز کشور در استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: استان در شاخص تعداد اقلام تولیدی داروهای دامپزشکی رتبه اول و از نظر تعداد رتبه دوم کشور را دارد. 

وی گفت: واحدهای تولیدکننده داروهای دامپزشکی در استان تامین‌کننده نیاز ٢٧ استان کشور هستند.

وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در تولیدات دام و طیور بیان کرد: یک میلیون و ۶٠٠ هزار دام سبک در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن عشایری است و ۵۵ هزار دام سنیگن نیز دیگر ظرفیت تولیدی است.

حسینی بیان کرد: ۴٩٣ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاری برآوردشده در این حوزه ١٠ هزار میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: سالانه در استان سمنان ٣٠ هزار تن گوشت قرمز، ۵٠ هزار تن گوشت مرغ و ١۵٠ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود و سمنان را به استان قطب تولیدات دام و طیور تبدیل کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: فعالان حوزه دامپزشکی سربازان گمنام سلامت هستند، زیرا فعالیت تلاشگران این حوزه ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و دامپزشکی صیانت‌کننده از تولید و بهداشت جامعه است.

چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی است. 

نظر شما