شناسهٔ خبر: 49951103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

تناقضات الیت در دانشگاه فردوسی / پولی کردن عبور و مرور دانشگاه را به پارکینگ عمومی تبدیل می‌کند

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف از اجرای طرح الیت این است که آلودگی هوای دانشگاه کاهش یابد؛ اما با پولی کردن عبور و مرور، دانشگاه تبدیل به پارکینگ عمومی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سجاد محنتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اجرای طرح‌هایی در دانشگاه که از شفافیت کافی برخوردار نیستند، گفت: این طرح‌ها در حالی به مرحله اجرا می‌رسند که از دانشجویان درباره آن نظرخواهی لازم صورت نگرفته و حتی بعضی از آن‌ها غیرکارشناسی و در تعارض با منافع قشر دانشجو بوده است.


محنتی بیان کرد: به تازگی زمزمه‌های اجرای طرح ترافیکی الیت در دانشگاه فردوسی شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد روی این طرح بررسی علمی و کارشناسی دقیق صورت نگرفته است.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در توضیح اجمالی طرح می‌توان گفت که هدف دانشگاه این است که با پولی کردن عبور و مرور خودرو‌ها داخل دانشگاه، باعث کاهش آلودگی هوای دانشگاه، حل معضل ترافیک بشود و درآمد حاصل را در حوزه حمل و نقل پاک در دانشگاه هزینه کند. اما این طرح تناقضاتی دارد که حتی امکان رسیدن به نتیجه خود را ندارد.


وی توضیح داد: با پولی کردن عبور و مرور خودرو‌ها در دانشگاه، هیچ وقت بازدارندگی کافی برای عدم حضور خودرو‌ها داخل دانشگاه اتفاق نمی‌افتد و دانشگاه تبدیل به یک پارکینگ می‌شود.


محنتی گفت: ما به عنوان یک تشکل دانشجویی درباره این طرح در جلسات داخلی بسیج دانشجویی، با دیگر تشکل‌ها و مسئولان دانشگاه بحث و بررسی کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم طرح الیت نقاط ضعف قابل توجهی دارد.


وی تصریح کرد: به نظر ما لازم است که طرح الیت و سایر پروژه‌های ناتمام دانشگاه فردوسی که در فضای بدون شفافیت کافی و بدون نظرخواهی از دانشجویان، در حال پیگیری هستند، بررسی علمی و کارشناسی از آن‌ها صورت گیرد و پس از لحاظ کردن نظر دانشجویان و مدنظر قراردادن منافع این قشر، به اجرا برسند.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی ادامه داد: ما تا آخرین لحظه پیگیر این طرح هستیم تا مطمئن شویم که این طرح‌ها به نفع دانشجو و دانشگاه باشد و به شکل صحیح و کارشناسی اجرا شود.


وی تأکید رد: بسیاری از دانشجویان در رشته‌های شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی می‌توانند درباره چنین طرح‌هایی اظهارنظر کنند.


محنتی خاطرنشان کرد: باید این طرح بررسی مجدد شود که اگر نیاز به اصلاح دارد، صورت گیرد و اگر اصلاح طرح کفاف جبران مشکلات و تناقضات آن را نمی‌دهد، شورایی از دانشجویان متخصص و صاحب نظران تشکیل و طرح جایگزین ارائه شود تا این طرح به اهداف خوب خود برسد و مشکلی هم برای دانشجویان ایجاد نکند.

نظر شما