شناسهٔ خبر: 49831748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی برگزیدگان در بوشهر پایان یافت

ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی ۳۲ برگزیده به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مراسم پایانی ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر  امروز در تالار صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد و برگزیدگان آن تجلیل شدند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر در این مراسم گفت: دشمنان نظام پس از جنگ مسلحانه و اقتصادی، جنگ رسانه‌ای را علیه کشورمان راه‌اندازی کرده‌اند و  برای پیروزی در این جنگ باید دفاع مقدس رسانه‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

سید حسین ناظر گسترش رسانه‌ها و قدرت گرفتن جبهه رسانه‌ای را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و جشنواره ابوذر را محلی برای ارج نهادن به فعالیت در این جبهه عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر نیز گفت: ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۹ رشته برگزار شد و ۳۲ برگزیده داشت.

عبدالله نجفی افزود: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعـی، بصیرت و دشـمن شــناسی، کـرونـا و کـمـک مـومنـانـه، چهـل سالـگی دفـاع مـقـدس، دستـاورد‌های انقـلاب اسلامـی، بـسیـج و حـوزه‌های اقدام، امیدآفرینی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه موضوعات کشوری جشنواره بودند و موضوع ویژه استانی نیز مدیریت مصرف برق بود.

او ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلــم کـــوتاه (ویـژه شبکـه‌های اجتمـاعـی)، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفـوگرافی و موشـن گرافی به جشنواره فرستاده بودند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر با اشاره به درخشش هنرمندان این استان در جشنواره کشوری ابوذر بیان کرد: ۱۰ درصد جوایز مرحله کشوری جشنواره مربوط به این استان بود.

جبهه عظیم رسانه‌ای برای مقابله با تهاجم رسانه‌ای تشکیل شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس را سند افتخار ایران اسلامی خواند و گفت: برای ماندگاری این سند افتخار، کار خاصی انجام نداده‌ایم.

ابراهیم رضایی با اشاره به جنگ فرهنگی و رسانه‌ای علیه مردم ایران اسلامی، تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت به اندازه‌ای که دشمنان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حوزه‌های دیگر کار نکرده‌اند.

او ادامه داد: حتی در زمینه تحریم، بیشتر بر روی اعلام تاثیر تحریم از طریق فعالیت رسانه‌ای تمرکز کرده‌اند تا خود تحریم.دشمنان به فکر تغییر محاسبات مردم هستند و تحریم و سازش نکردن را عامل مشکلات جامعه معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه‌های دشمن برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای، گفت: در این شرایط نمی‌توان بر روی فیلترینگ تمرکز داشت، بلکه باید بر روی آگاهی ملی برای مقاومت کار کرد زیرا آگاهی مردم باعث مقاومت در برابر ترفندهای دشمنان می‌شود.

رضایی تاکید کرد: برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن باید از راهبرد امام راحل استفاده کرد یعنی آمدن مردم به صحنه. همان طور که در هشت سال دفاع مقدس مردم با عنوان بسیج وارد صحنه شدند اکنون هم باید با حضور مردم جبهه عظیم رسانه‌ای با پرچمداری بسیج شکل گیرد.

او با اشاره به عنوان جشنواره ابوذر، بیان کرد: ابوذر به علت اینکه زبانی حق‌گو داشت و پای حق و ولایت ایستاد، تبعید و تنبیه شد، رسانه‌ها نیز باید ابوذرگونه حق را بگویند، اگر مسئولی جایی خطا کرد جلویش بایستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سپردن امور به جوانان، گفت: فرصتی برای بگو مگو در استان نداریم، باید تلاش کنیم که با توجه به شاخص‌های این بیانیه برای توسعه استان در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم.

رسانه نقش هویت بخشی و روشنگری دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دامنه گسترده فعالیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: فضای مجازی گوی سبقت را از دیگر رسانه‌ها ربوده است و باید فعالیت‌ها را در عرصه مجازی گسترده کرد.

عبدالکریم جمیری افزود: رسانه نقش هویت بخشی و روشنگری دارد و در پیشرفت و تعالی مادی و معنوی جامعه نقش موثری ایفا می‌کند.

او ادامه داد: در نظام مردم‌سالار دینی ایران، امام هنرمندانه به نقش مردم در تحقق ارزش‌های دینی پرداختند و در چنین نظامی کار رسانه‌ پیچیده و دشوار است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جامعه، رسانه باید از یک سو افکار عمومی جامعه را هدایت کند و از سوی دیگر حاکمان و مدیران را وادار کند که جز به تحقق ارزش‌های الهی نیندیشند و عمل نکنند.

جمیری افزود: روشنگری افکار عمومی و نقد مدیریت جامعه برای پیشگیری از انحراف کار دشواری است.

او ادامه داد: امروز با توجه تاثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، دشمنان با تمام توان در میدان هستند و وظیفه مجاهدان رسانه‌ای مقابله با حرکت گسترده دشمنان و به زانودرآوردن استکبار است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم بیان کرد: جنس انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که با تلاش مجاهدانه و ایثارگرانه و حرکتی که منتهی به شهادت باشد، کارش به انجام نمی‌رسد.

در این مراسم افزون بر قدردانی از برگزیدگان ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر، از پیشکسوتان فرهنگی در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما