شناسهٔ خبر: 49705705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز هفته دفاع مقدس/ ۲۵۰۰ برنامه در بوشهر برگزار می‌شود

امروز چهل و یکمین سالگرد آغاز دوران دفاع مقدس است، به همین مناسبت ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق جنگی را به ایران تحمیل کرد که منجر به هشت سال دفاع مقدس ایرانیان از مرز‌های دین و میهنشان شد.

امروز چهل و یکمین سالگرد روزی است که جنگ تحمیلی آغاز شد.

از امروز تا ۶ مهر در کشورمان به نام هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

هر کدام از روز‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس نامی دارد؛  شامل «پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر» و «فرماندهان، عزت‎مداران و حماسه آفرینان».

در استان بوشهر هفته دفاع مقدس با برگزاری ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سیاسی و دفاعی گرامی داشته می‌شود.

آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از تولیدات هنری، رزمایش دریایی با حضور ۱۷۰ شناور و اجلاسیه کنگره شهدای دانشگاه‌‎های پیام نور کشور، تجلیل از سربازان نمونه به میزبانی سپاه امام صادق (ع)، تجلیل از خانواده‌‏های شهدا و مدافعان سلامت، رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب دفاع مقدس، مراسم تبیین ولایت در شکست حصر آبادان، اختتامیه جشنواره رسانه‌‏ای ابوذر،غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و مراسم گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹ از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ک

نظر شما