شناسهٔ خبر: 67296450 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور رئیس صداوسیما؛

مجریان میزگردهای انتخاباتی تجلیل شدند/ چه کسانی ناظر بودند؟

عطیه موذن

رئیس صداوسیما با اشاره به فرایند ۲ هفته‌ای برای راه اندازی میزگردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از مجریان این میزگردها تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما میزگردهای تخصصی انتخابات ریاست‌جمهوری را که در بازه زمانی کوتاه حدود ۲ هفته‌ای برنامه‌ریزی شد و به مرحله اجرا رسید از جمله اقدامات شجاعانه و تحولی صداوسیما در این دوره از انتخابات دانست و از لزوم ارتقای این قالب جدید، رفع نواقص و ادامه این الگو در برنامه‌سازی‌های آتی سخن گفت.

پیمان جبلی در مراسم تقدیر از مجریان میزگردهای تخصصی انتخاباتی رسانه ملی با بیان اینکه در جریان تدارک برنامه‌های تبلیغاتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نکات و ملاحظاتی درباره روال برگزاری مناظره‌ها وجود داشت که در نهایت تصمیم برآن شد مناظره‌ها به همان ترتیبی که این چندسال برگزار شده با تغییراتی روی آنتن برود.

وی افزود: اما یک قالب جدید به مجموعه برنامه‌ها اضافه کردیم که عنوانش مناظره نبود، درواقع نوعی مناظره بود و هرچه جلوتر رفت خودش را بیشتر نشان داد و بسیار کمک کرد که دیدگاه‌های نامزدها و گروهی که به آنها مشورت می‌دهند بیشتر و بهتر روشن شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه در مقایسه با فرصت‌های اندک برای پاسخ به سوالات در مناظره ها، در میزگردها هر نامزد یک فرصت یک ساعته در اختیار داشت، عنوان کرد: طرح سوالات متفاوت و چالشی از سوی کارشناسانی با رویکردها و گرایش‌های متفاوت نیز یکی دیگر از نقاط قوت برنامه بود.

جبلی میزگردهای تخصصی انتخابات را که در بازه زمانی کوتاه حدود ۲ هفته‌ای برنامه‌ریزی شد و به مرحله اجرا رسید از جمله اقدامات شجاعانه و تحولی صداوسیما در این دوره انتخابات دانست و بیان کرد: بار اصلی میزگردها بر دوش سه مجری ما افتاد و اجرای خوب، مؤدبانه، عالمانه، متین و آرامش‌بخش آنها از امتیازات این برنامه بود.

وی از لزوم ارتقای این قالب جدید، رفع نواقص و ادامه این الگو در برنامه‌سازی‌های آتی نیز سخن گفت و اظهار کرد: میزگردها به تجربه سازنده‌ای برای برنامه‌سازان سازمان صداوسیما تبدیل شدند و ضمن آنکه عرصه تبلیغات انتخابات را چندپله ارتقا دادند، حتی می‌توان گفت اگر اکنون توقعات از مناظره‌ها بالا رفته یک علتش میزگردهاست که با دقت و ریزبینی در معرض نقد قرار گرفته است.

در ادامه محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی نیز با بیان اینکه از زمان طرح موضوع با شبکه‌ها و مرکز سیمرغ برای برگزاری میزگردها تا آغاز برنامه، فرصت کمی داشته اند، اما با جسارت و همتی که در مجموعه سازمان وجود داشت میزگردها به آنتن رسیدند، گفت: معاونت سیاسی نیز در امر نظارت و سردبیری محتوایی برنامه‌ها در کنار معاونت سیما ایستاد و حضور اثرگذاری داشت.

وی افزود: با پایان یافتن میزگردها، مجموعه برنامه‌های گفت‌وگو با نمایندگان نامزدها در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و قرآن سیما آغاز شده است که به انتخاب مردم کمک بیشتری خواهند کرد.

در ادامه این مراسم، مجریان میزگردهای تخصصی نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

محمدجعفر خسروی با بیان اینکه آنچه صورت گرفته مبتنی بر وظیفه و تجربه ۴۱ ساله بوده است، گفت: خوشحالم که در مجموعه برنامه‌های خوب انتخاباتی این دوره سهمی داشتم و معتقدم این دوره، برنامه‌ها اخلاقی‌تر و محتوایی‌تر از ادوار گذشته بودند. سعی کردیم در فرایند ادای وظیفه، اصل بی‌طرفی را محور قرار دهیم و موجب ارتباط بین کارشناسان و نامزدها شویم که مقدمه‌ای بر آگاهی بیشتر و انتخاب بهتر مردم باشد.

حسن عابدینی بااشاره به اینکه با میزگردهای تخصصی یک تراز جدید در حوزه گفت‌وگوهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در تلویزیون پایه‌گذاری شد که باید طی سال ادامه یابد، پیشنهاد کرد که رئیس‌جمهور آینده و نمایندگانش به‌صورت دوره‌ای در چنین برنامه‌ای پاسخگوی مطالبات مردم و کارشناسان باشند.

ندا سپانلو نیز با بیان اینکه در ابتدا به نظر می‌رسید مدیریت چنین میزگردی مشکل باشد، اما همان روز اول فرم برنامه جاافتاد و بسیار موفق بود، گفت: کارشناسان و متخصصان میزگرد اقتصادی هم این عقیده را داشتند که این میزگردها فقط منحصر به ایام انتخابات نباشد و مطالبات و چالش‌ها برای چهارسال آینده انباشته نشوند، بلکه لازم است به‌صورت دوره‌ای به سراغ رئیس‌جمهور و نمایندگانش برویم.

نظر شما