شناسهٔ خبر: 4976471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

اهتمام به عدل، صلح و اتحاد در جامعه اسلامی

یکی از مراجع تقلید گفت: امر خدا عدل، صلح و اتحاد است و زمانی که در بین امت وحدت، اتحاد و یکرنگی حاکم بوده و تفرقه به وجود می‌آید، باید تلاش کرد تا اتحاد به جامعه برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به آیه نهم سوره حجرات اظهار کرد: پس از اینکه وحدت، انسجام و اتحاد بین مسلمانان وجود داشته باشد و بین دو طایفه مومنان تفرقه ایجاد شد، قرآن می‌گوید صلح ایجاد کنید تا همرنگی محفوظ باشد.

وی خاطرنشان کرد: امر خدا عدل، صلح و اتحاد است و زمانی که در بین امت وحدت، اتحاد و یکرنگی حاکم بوده و تفرقه به وجود می‌آید، باید تلاش کرد تا اتحاد به جامعه بازگردند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: وحدت و اتحاد در حکومت اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است و همواره بر حفظ آن تاکید شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در کشور اظهار کرد: مردم متدین فراوانی با تماس از وضعیت به وجود آمده برای حجاب و عفاف ابراز نگرانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد متدین از وضعیت حجاب ناراحت هستند، بنابراین باید برنامه‌ای برای تغییر و تحول در این بخش وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وضعیت کنونی که مشاهده می‌شود، بدحجابی است و نباید با عنوان بی‌حجابی از آن یاد شود، گفت: اکنون در آستانه فصل تابستان هستیم، بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه انجام شود و در نحوه پوشش دقت کنند.

وی به سخنان امیر مومنان(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌های مهمی است که باید زمینه اجرای آن در جامعه فراهم شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌اهمیت بود، بلکه همه افراد باید از ترویج منکر جلوگیری کرده و مردم را به معروف دعوت کنند.

وی عنوان کرد: افراد در امر به معروف و نهی از منکر باید شرایطی که برای آن لازم است، بدانند و بر اساس آن عمل کنند.

انتهای پیام/78003/صا30/ض1002

نظر شما