شناسهٔ خبر: 4970918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از بدحجابی در کشور: مگر در نظام اسلامی قدرت ندارید جلوی منکر را بگیرید؟

صاحب‌خبر -

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: از سویی الآن به طرف گرما می رویم و از طرف دیگر در شهرهای کنار دریا خیلی بدحجابی غوغا می کند. مگر در نظام اسلامی قدرت ندارید جلوی منکر را بگیرید؟

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تاکید حضرت امیر بر امر به معروف و نهی از منکر گفت: چرا این مساله حجاب در مملکت ادامه پیدا کرده و عملی نشده است؟

او افزود: از سویی الآن به طرف گرما می رویم و از طرف دیگر در شهرهای کنار دریا خیلی بدحجابی غوغا می کند. مگر در نظام اسلامی قدرت ندارید جلوی منکر را بگیرید؟

او خواستار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و تاکید کرد: همه باید در قبال منکرات حساس باشند و کسی نمی تواند در این زمینه شانه خالی کند.

این مرجع تقلید همچنین در ابتدای درس خود با اشاره به آیه 9 سوره حجرات، عدل، صلح و اتحاد را امر خدا دانست و تاکید کرد: زمانی که در بین امت وحدت، اتحاد و یکرنگی حاکم بوده و تفرقه به وجود می‌آید، باید تلاش کرد تا اتحاد به جامعه بازگردند.

او تاکید کرد: وحدت و اتحاد در حکومت اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است و همواره بر حفظ آن تاکید شده است.

آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: حضرت علی در خطبه 129 نهج البلاغه از اینکه زمان بد شده، اظهار ناراحتی می کند و می فرماید که ما در زمانی واقع شدیم که روز به روز به عقب رفته و شرّ افزایش پیدا می کند.

او تصریح کرد: این مساله مهمی است؛ یعنی در حالیکه 25 سال از رحلت پیامبر نگذشته است، اینقدر زمانه بد شده و مفاسد فراوان گشته است؟

انتهای پیام

www.shafaqna.com/persian

نظر شما