شناسهٔ خبر: 67641022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی ارتفاعات کچل گیلانغرب مهار شد 

قصرشیرین- ایرنا- آتش‌سوزی ارتفاعات «کچل» در شهرستان گیلانغرب پس از ۲ روز با تلاش‌های عوامل و مجموعه‌های امدادی، گروه‌های مردمی، نیروهای نظامی، سپاه و بسیج همه امکانات مهار شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار گیلانغرب جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی از روز گذشته در دامنه ارتفاعات کچل از توابع دهستان چله و بخشی از مراتع مشجر منطقه قلاجه در بخش مرکزی گیلانغرب آغاز شد.

«علیرضا نظری» افزود: با وجود گستردگی محدوده بحران و گرمای طاقت فرسای هوا و تلاش شبانه روزی و جهادی هم اکنون مهار شده و منطقه تحت حفاظت و کنترل بوده و لکه گیری در جاهایی که احتمال این می رود که آتش شعله ور شود در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۲ دستگاه بالگرد به منظور مهار کامل آتش سوزی به کارگیری شد که یک دستگاه به منظور هلی برد نیروها به منطقه و یک دستگاه بالگرد آب پاش بود که از بعدازظهر امروز در منطقه فعالیت داشتند.

فرماندار گیلانغرب با قدردانی از استاندار کرمانشاه که خود در محل مدیریت میدانی مهار آتش را عهده دار بود و دستورات لازم را صادر می کرد، ادامه داد: ۲۰ تیم مختلف با ۳۰ دستگاه دمنده، مجموعه ستاد بحران و نیروهای مردمی و امدادی، انجمن سبز، دهیاران، نیروهای نظامی و جمعی از مردم با مجموعه تجهیزات و ادوات و ماشین های آتش نشانی در محل حادثه حضور یافتند که با این مجموعه تلاش های جهادی آتش مهار شد.

آتش‌سوزی ارتفاعات کچل گیلانغرب مهار شد 

نظری با تکذیب آمارهای اعلام شده در خصوص برآورد میزان آتش سوزی ارتفاعات کچل گیلانغرب از سوی برخی رسانه ها، ادامه داد: با حضور کارشناسان و پس از برآورد دقیق در محدوده‌ آتش سوزی ها که شامل مراتع فقیر و مشجر است در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

نظر شما