شناسهٔ خبر: 4974056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

سرقت اطلاعات عامل۹۰ درصد کلاهبرداری‌ مجازی/ پلیس فتا از زیر زمین کلانتری آغاز شد

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توان امنیت مردم را در بخش اطلاعات حفظ کرد، گفت: ۹۰ درصد کلاهبرداری‌های انجام شده در فضای مجازی در زمینه سرقت اطلاعات از مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید پلیس فتا و رونمایی از مرکز سایت همیاران پلیس فتا که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه پلیس فتا از ارزش‌ها و اخلاق در عرصه کشور پاسداری می‌کند، اظهار کرد: سرعت پیشرفت دانش و تکنولوژی در جهان روز افزون است و ما نمی‌توانیم زیاد از دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم ابراز خوشحالی کنیم اگر چه دستاوردهای امروز بسیار ارزنده است.

وی ادامه داد: در سال ۸۷ که پیشنهاد راه‌اندازی زیر‌ساخت‌های «امین» به ما داده شد، هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم و این طرح تنها به عنوان یک کاغذ در دست ما بود اما بر اساس دستور فرمانده کل قوا کار خود را در این زمینه شروع کردیم و گام‌های نسبتا سریعی در این زمینه برداشتیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس ناجا با تکنولوژی بیگانه بود، بیان کرد: در زمانی که پلیس ناجا را تحویل گرفتیم حتی در زمینه تامین بی‌سیم نیز با مشکل روبرو بودیم اما با وجود تحریم‌ها اپراتور «تترا» افتتاح شد و توانستیم بی‌سیم‌سازی را بومی کنیم اگر چه افتتاح این اپراتور پر هزینه بود ولی هم اکنون به تولید صنعتی رسیده‌ایم و ما امیدواریم اپراتور تترا همانند سایر اپراتورهای کشور ظرف دو سال گسترده شود.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه هم اکنون همه شبکه‌های زیر ساخت ناجا دیجیتال است عنوان کرد: پلیس ناجا با پایین‌ترین رده‌های خود از طریق سیستم‌های دیجیتالی در ارتباط است واگر تترا به صورت گسترده راه اندازی شود همه کارکنان ناجا می‌توانند به صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی و بهره‌مندی از آن صرفا برای مردم نیست و مجرمان نیز از آن بهره می‌برند، گفت: مرزبانی نیروی انتظامی تنها در نقاط صعب العبور نیست بلکه مرزبانان اصلی در تامین امنیت سایبری هستند تا از ورود متجاوزان به زیر ساخت‌های کشور و زندگی مردم جلوگیری کنند.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه مجرمان با دانه‌هایی که می‌پاشند، مردم را دعوت به این می‌کنند که خود اطلاعاتشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند، بیان کرد: فضای مجازی نیاز به مراقبت دارد زیرا نه تنها کلاهبرداران بلکه امروز کل نظام دنیا با پیشتازی آمریکا مبتنی بر قدرت اطلاعات (دیتا) است و ما نمی‌توانیم با روش‌های سنتی امنیت مردم را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از جمع آوری اطلاعات مردم می‌شود به آن معنایی نیست که در غرب صورت می‌گیرد و به جاسوسی از مردم می‌پردازند بلکه تنها هدف ما حفاظت از آن‌ها است تا خودشان را به دام کلاهبرداران نیندازند. پلیس فتا تلاش می‌کند از آبرو، اموال و صیانت از امنیت کشور حفاظت کنند.

وی افزود: ۹۰ درصد از کلاهبرداری‌های فضای مجازی از طریق سرقت اطلاعات مردم اتفاق می‌افتد. آن‌ها تصاویر مردم را به سرقت می‌برند و مردم را تحت فشار قرار می‌دهند تا از آن‌ها اخاذی کنند، لذا حضور پلیس فتا برای حفاظت از امنیت فضای سایبری برای مقابله با دشمنان و متجاوزان برای امنیت کشور و مردم لازم است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: ما در پلیس فتا کار خود را از زیر زمین ساختمان یک کلانتری آغاز کردیم و هم اکنون بعد از گذشت ۴ سال به نقطه خوبی رسیده‌ایم و خوشبختانه ساختار‌ها طبقه بندی شده است و ما می‌دانیم در آینده چه چیزی می‌خواهیم که همه این‌ها یک رکورد محسوب می‌شود.

نظر شما