شناسهٔ خبر: 68391673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فرهاد دانشجو برای دومین‌بار از ریاست دانشگاه استعفا داد

دکتر فرهاد دانشجو با ارسال نامه‌ای به دکتر حسین سیمایی صراف برای دومین‌بار از سمت خود استعفا داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، در متن نامه دکتر فرهاد دانشجو خطاب به دکتر سیمایی صراف آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسین سیمایی صراف

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و درود به روان پاک شهدای اسلام و روح پر فتوح امام خمینی (ره) و آرزوی توفیق و سعادت و سلامت برای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای مدظلهالعالی، احتراماً مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تبریک عرض نموده و برای شما وزیر بزرگوار و محترم آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به جامعه علمی کشور را می‌نمایم.

پیرو استعفای مورخ ۱۴۰۳/۵/۲۲ اینجانب به شماره ١ / ١٠٨٢٩ که تقدیم وزیر محترم قبلی گردید و به دلیل ضرورت هماهنگی بیشتر و تعامل مﺆثرتر بین رئیس دانشگاه و اعضای جدید هیأت امنای محترم دانشگاه و همچنین به دلیل اینکه بتوانم بیشتر از گذشته نوکری مادر مهربانم را بنمایم و به سلامتی این فرشته روی زمین بیشتر رسیدگی نمایم و همچنین به دلیل نیاز اینجانب به تمرکز بیشتر بر امور آموزشی و پژوهشی تخصصی خود و ضرورت رسیدگی علمی بیشتر به دانشجویان عالم و مهربانم، مجدداً استعفای خود را تقدیم شما وزیر محترم نموده و اصرار دارم عذر اینجانب را بپذیرید و با استعفای اینجانب موافقت بنمایید.

بدیهی است که در آینده به لطف خداوند متعال همچنان در خدمت آموزش عالی کشور و ایران اسلامی خواهم بود.

از پشتیبانی‌های بیدریغ و مﺆثر رئیس جمهور شهید و رئیس هیأت امنای دانشگاه آیتالله دکتر رئیسی و استاد بزرگوار جناب آقای دکتر زلفی گل و دیگر اعضای هیأت امنای دانشگاه و مسئولین محترم دانشگاه و همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت مدرس تشکر و قدردانی می‌نمایم. همفکری، همیاری، خدمات مفید و مﺆثر و خالصانه همه اعضای بزرگ خانواده معزز دانشگاه شامل اعضای هیأت علمی دانشمند، کارمندان بزرگوار و دانشجویان شریف و صبور در همهی ادوار، بالاخص در طی حدوداً سه سال گذشته باعث پیشرفتهای چشمگیر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس و ارتباط بیشتر با جامعه کاربردی گردید و دانشگاه در بین سه دانشگاه برتر کشور قرار گرفت. در این دوران، دانشگاه از بین حوادث بزرگ مانند کمبود بودجه، بدهکاری‌های زیاد، تبدیل آموزش از حالت مجازی به آموزش‌های حضوری، اعتراضات و اغتشاشات، کمبود و خرابی تجهیزات آزمایشگاه‌ها، عدم پرداخت بیش از هفت ترمی حقالتدریسها و غیره با اتخاذ رویه‌های معتدل علمی و با حفظ اصول قانونمداری، محبت، دوستی و احترام و مشورتپذیری و با کمترین آسیب، بدرستی و با موفقیت چشمگیر عبور نمود. تمام سعی و تلاش من و دیگر مسئولین در دانشگاه این بود تا محیط دوستانه و پر از محبت و آرام و آکادمیک برای پیشرفت امور علمی و فرهنگی و حرکت عالمانه به سمت اهداف عالیه دانشگاه مهیا گردد و امیدوارم مقبول حق تعالی و رضایت عزیزان دانشگاهی بوده باشد.

امیدوارم مسئولین بعدی دانشگاه دستآوردهای مثبت و مفید این دوران را پشتیبانی و نهادینه نموده و کمبودها و کاستی‌ها و ایرادت احتمالی را نیز با اتخاذ سیاستها و رویه‌های مناسب‌تر اصلاح نمایند. مجدداً از همه عزیزانم در دانشگاه تشکر و قدردانی نموده و حلالیت می‌طلبم و راضی به رضای خدا بوده و توکل به حق تعالی می‌نمایم و آگاهانه تسلیم خداوند متعال هستم.

حواسمان به کوتاهی عمر باشد چرا که زمان به همین سرعت می‌گذرد و به نظرم لازم است به همدیگر آرامش و مهربانی هدیه کنیم و فضای ذهنمان را برای اندیشه‌های مثبت و سازنده پاک کنیم و محبت را بیمنت پخش کنیم. فکر کنم داشتن قلبی مهربان و ساده و خوشرویی در این دنیای شلوغ و پیچیده، نه تنها ضعف نیست، بلکه شجاعت و دلیری است. محبت، مهربانی و عشق از مهمترین عناصر انسانیت هستند. منزل حقیقی انسان‌های شجاع و با ایمان، قلب کسانی است که دوستش دارند. برای شما وزیر بزرگوار و برای رئیس محترم دولت وفاق ملی از صمیم قلب آرزوی موفقیت در رفع مشکلات کشور بالاخص مشکلات علمی، فناوری و معیشتی مردم شریف از جمله مسکن اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه تربیت مدرس و ارتقای سطح زندگی تمامی ایرانیان را دارم و امیدوارم خداوند پشت و پناه شما و دولتمردان جدید باشد.

شایان ذکر است دکتر دانشجو دو هفته گذشته نیز در نامه‌ای به دکتر زلفی گل وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری از سمت خود استعفا کرده بود که دکتر زلفی گل با این استعفا مخالفت کرد.

نظر شما