شناسهٔ خبر: 3790810 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سردار احمدی‌مقدم:

نگاه پلیس فتا به فضای مجازی تعاملی است

گروه فضای مجازی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه ما یک نگاه ملی و تعاملی است و باید همه امکانات را در همه سازمان‌ها به کار بگیریم تا پاسخگوی نیاز کاربران باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از سایت همیاران پلیس فتا که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پنجم اسفندماه برگزار شده بود، با بیان اینکه پلیس فتا حافظ امنیت مردم است، اظهار کرد: سرعت پیشرفت دانش و تکنولوژی بسیار روزافزون است و با سرعت و تصاعد هندسی روبرو هستیم؛ بنابراین نمی‌توانیم خوشحالی کنیم که به همه دستاوردهای آن دست یافته‌ایم.

وی افزود: امروزه ناجا یک سازمان دیجیتال در همه عرصه‌های ارتباطی خودش است و با همه بخش‌ها ارتباط آنلاین داریم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی تنها برای بهره‌مندی مردم نیست بلکه مجرمان هم از این پیشرفت‌ها برخوردارند. امروزه مرزها به مفهوم گذشته متحول شده است. ما در پلیس فتا مرزبان نیروی انتظامی هستیم و از امنیت مردم دفاع می‌کنیم.

امروزه قدرت اطلاعاتی در جهان حاکم است
وی بیان کرد: امروزه قدرت اطلاعاتی در جهان حاکم است و ما نمی‌توانیم با روش‌های سنتی امنیت مردم را حفظ کنیم. مداخله ما در این حوزه به دلیل حفاظت از اطلاعات مردم است تا مردم خود را در دام مجرمان نیندازند و دچار آسیب و خطر نشوند.

سردار احمدی‌مقدم اظهار کرد: افزایش قدرت اطلاعات به معنای سرک کشیدن به زندگی خصوصی نیست بلکه حفاظت از حریم خصوصی، آبرو و اموال مردم و صیانت از اموال کشور است.

وی بیان کرد: امروزه در شبکه‌های اجتماعی موبایلی، صحبت از وایبر و واتس‌آپ می‌کنیم برای‌ اینکه می‌خواهیم مردم را از خطرات آن حفظ کنیم چراکه همه باندهای قاچاق مواد مخدر و گروه‌های تروریستی به این شبکه‌ها کوچ کرده‌اند. همکاران پلیس فتا تلاش کرده‌اند تا بر این بخش‌ها مسلط شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه بیشتر جرائم سایبری، سرقت اطلاعات مردم، کلاهبرداری است، گفت: مجرمان با سرقت اطلاعات کاربران به کلاهبرداری از آنها می‌پردازند. عمدتا اهداف مجرمان کلاه‌بردارانه و اخاذی از مردم است.

وی بیان کرد: پلیس فتا مرزبان سایبری فضای مجازی کشور برای مقابله با دشمنان و متجاوزان در امنیت کشور است. از این فضا ما برای محدودکردن استفاده نمی‌کنیم.

سردار احمدی‌مقدم اظهار کرد: فضای مجازی، یک فضای قدرت‌نمایی و جلوه‌ای از قدرت‌های خداست و ما می‌توانیم آن را کشف کنیم و روز به روز به ابعاد جدیدی از آن دست یابیم. اگر دانشمند غربی یکی از این ابعاد را کشف کند، نباید به دلیل آنکه اسلامی نیست، در استفاده از آن دوری کنیم. ما نمی‌توانیم خود را از این مزایا محدود کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا از این ابزارها استفاده مناسبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما قدری عقب هستیم و باید فاصله‌ها را اندک کنیم و خود را به جهان برسانیم تا در نهایت در برابر تهدیدات مقابله کنیم و از ناموس و مال مردم حفاظت کنیم.

اقدامات جزیره‌ای در حوزه دیجیتال بیهوده است
سردار احمدی‌مقدم اظهار کرد: در حوزه دیجیتال اقدامات جزیره‌ای بی‌فایده است و هیچ کس به تنهایی در این سیستم نمی‌تواند کاری انجام دهد. نگاه ما یک نگاه ملی و تعاملی است و باید همه امکانات را در همه سازمان‌ها به کار بگیریم تا پاسخگوی نیاز کاربران باشیم.

وی یادآور شد: امروز با گذشت چهار سال از افتتاح پلیس فتا توانسته‌ایم در ساختارها، دانش، زیرساخت‌ها، آزمایشگاه، جذب و تربیت نیروی انسانی عملکرد موفقی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: دولت، مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح همگی وارد میدان شده‌اند و امیدواریم بتوانیم به اهداف دست یابیم.

وی بیان کرد: اولویت نیروی انتظامی تا پایان سند چشم‌انداز در حوزه فنی، اشراف اطلاعاتی اجتماعی خواهد بود تا بتوانیم تعاملی میان خودمان با مردم فراهم کنیم.

نظر شما