شناسهٔ خبر: 3792630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

هدف پليس فتا حفاظت از اطلاعات مردم در برابر تبهکاران سايبري است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: برخي تصور نکنند اشراف اطلاعاتي پليس به معناي سرک کشيدن به حريم خصوصي مردم است، بلکه بر عکس پليس فتا بر اطلاعات دشمنان، تبهکاران و متجاوزان به حقوق مردم اشراف دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه افتتاح ساختمان جديد پليس فتا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اين ساختمان در سالروز ولادت حضرت زينب (ع) در چهارمين سال تأسيس اين پليس افتتاح شد، اين تنها افتتاح يک ساختمان نيست، بلکه مجموعه توانمندي‌هاي فني، شبکه زير ساخت‌هاي مختلفي اعم از مديريت، نيروي انساني، دانش و علوم با يکديگر در اين ساختمان ترکيب‌ شده است.
وي افزود: نبود اين پليس مي‌توانست بسيار خسارت‌بار باشد، امروز پليس فتا جلوي بسياري از تهديدها را گرفته که به کشف جرائم بسياري منجر شده است.
فرمانده ناجا با اعلام اينکه کشف 93 درصدي پرونده‌هاي جرائم سايبري توسط پليس فتا، رکوردي است که در جهان به ثبت رسيده، گفت: امروز مقامات اينترپل در بخش پليس سايبري که در سنگاپور هستند به اين موضوع اذعان داشته‌اند.
وي ادامه داد: اميدوارم با افزايش سرمايه‌گذاري در اين حوزه بتوانيم مسير را در راستاي ارتقا و رشد تعالي بيشتر طي کنيم.
سردار مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينکه منظور پليس از اشراف اطلاعاتي چيست، تصريح کرد: برخي تصور نکنند اشراف اطلاعاتي پليس به معناي سرک کشيدن به حريم خصوصي مردم است، بلکه برعکس پليس فتا بر اطلاعات دشمنان، تبهکاران و متجاوزان به حقوق مردم اشراف دارد که اين اقدام براي حفظ امنيت شهروندان و حريم خصوصي و داشته‌هاي معنوي و مادي آنان است.
اين مقام ارشد انتظامي بر آموزش پيشگيرانه مردم به‌منظور محافظت از اطلاعات شخصي‌شان تأکيد کرد.
وي با بيان اينکه باندهاي قاچاق مواد مخدر به شبکه‌هاي اجتماعي مجازي کوچ کرده‌اند، گفت: تلاش ما حفاظت از مردم در برابر اين مجرمان است.
احمدي‌مقدم بابيان اينکه 90 درصد پرونده‌هاي پليس فتا، کلاهبرداري است، تصريح کرد: کلاهبرداري‌ها باهدف مالي و يا باهدف غيرمالي بوده، به‌طوري‌که پس از سرقت اطلاعات شخصي شهروندان در ازاي آن درخواست مبلغي داشته‌اند، در حقيقت تبهکاران از آن به‌عنوان ابزاري براي کلاهبرداري و اخاذي از شهروندان استفاده مي‌کردند.
اين مقام ارشد انتظامي با تأکيد بر اينکه 95 درصد از اقدامات پليس فتا به نفع مردم است، اظهار کرد: 5 درصد ديگر نيز غيرمستقيم به نفع مردم مي‌شود و ما با محافظت از شبکه‌هاي وزارتخانه‌ها، مانند نفت و بانک‌ها از اموال و اطلاعات آنان حفاظت مي‌کنيم.
فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالي مبني بر اظهارات يکي از نمايندگان مجلس مبني بر خروج چمداني ارز از فرودگاه‌هاي کشور، گفت: ما و مجموعه پليس فرودگاه در جريان اين موضوع نيستيم و بهتر است آن را از کساني که اين را مطرح کرده‌اند، بپرسيم.

نظر شما