شناسهٔ خبر: 68394095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چرایی سانسور حجم تخریب عملیات‌ حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

هانی‌زاده گفت: رژیم صهیونیستی هیچگاه خسارت‌ها و آسیب‌های میدانی و نظامی علیه خود را اعلام نمی‌کند چراکه قصد دارد روحیه صهیونیست‌ها را بالا نگه دارد و خسارت های طرف مقابل را بیشتر جلوه دهد.

صاحب‌خبر -

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه با اشاره به عملیات حزب الله علیه اسرائیل ، اظهار کرد: عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی که تحت عنوان عملیات اربعین شکل گرفت یکی از پیچیده‌ترین عملیات نظامی و امنیتی بود که منجر به غافلگیری این رژیم شد.

وی با اشاره به اینکه عنصر غافلگیری بخشی از مولفه این عملیات ترکیبی بود، گفت: طی این عملیات ۱۱ پایگاه رژیم صهیونیستی در حیفا، تل‌آویو، جلیل شمالی و جولان منهدم شدند.

هانی‌زاده بیان کرد: یکی از پایگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی در شمال تل آویو موسوم به پایگاه ۸۲۰ طی این عملیات مورد هدف قرار گرفت، این پایگاه محل استقرار کوماندوهای ۸۲۰ بود، این کوماندوها وظیفه ترور شخصیت‌های تاثیرگذار محور مقاومت برعهده دارند، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله توسط این گروه صورت گرفته بود و در این عملیات خبره‌ترین کوماندوهای رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت.

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه انهدام این پایگاه یک اقدام حساب شده و دقیق بود، افزود: حمله به پایگاه ۸۲۰ پیام مهمی را برای اسرائیل داشت که هر تروری، ترور متقابلی را به دنبال دارد بنابراین این عملیات بسیار تاثیرگذار بود. بعد از عملیات حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ این نخستین عملیات ترکیبی و پیچیده حزب الله علیه اسرائیل بود.

وی با اشاره به دلایل خودسانسوری رژیم صهیونیستی بعد از عملیات‌های سنگین توسط جبهه مقاومت، گفت: جامعه رژیم صهیونیستی کاملا امنیتی و نظامی است و همه کسانی که در سن بالاتر از ۱۸ سال بوده جزو ارتش این رژیم محسوب می‌شوند، همواره این رژیم اتفاقات داخلی را سانسور می‌کند و علارغم اینکه در طول ۷ دهه گذشته رژیم صهیونیستی تلفات و خسارت‌های زیادی را دیده، آن را بیان نمی‌کند.

هانی‌زاده تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ هیچگاه تعداد کشته‌های ارتش را به دلیل فضای امنیتی عنوان نکرده و در این عملیات اخیر حزب‌الله نیز به دلیل حجم خسارت‌های بالایی که از نظر انسانی و لجستیکی دیده، سعی دارد فضا داخلی اراضی اشغالی را آرام کرده و به ساکنان اراضی اشغالی اینطور وانمود کند که ارتش رژیم ابتکار عمل دارد که از اسرائیلی‌ها در مقابل حمله‌های بیرونی محافظت کند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه اسرائیل در طول ۱۰ ماهه گذشته خسارت‌های زیادی را متوجه شده است، ادامه داد: براساس گزارش‌های موجود، تعداد کشته‌های او در طول این مدت از ۲ هزار نفر تجاوز کرده است و تعداد مجروحین از ۹ هزار نفر فراتر رفته است همچنین حجم خسارت‌های مالی که متوجه شده از ۶۷ میلیارد دلار تجاوز کرده است اما هیچگاه خسارت‌ها و آسیب‌های میدانی و نظامی را اعلام نمی‌کند و این بخشی از سیاست‌های این رژیم منحوس بوده، چراکه قصد دارد روحیه صهیونیست‌ها را بالا نگه دارد و خسارت های طرف مقابل را بیشتر جلوه دهد.

وی افزود: همیشه این نگاه در داخل اراضی اشغالی وجود دارد که اسرائیل با برخورداری از فناوری نظامی می‌تواند هر حمله نظامی و امنیتی را دفع کند و یک دیوار آهنی دور اراضی اشغالی ایجاد کرده و اینطور تلقی می‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هستند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: درحال حاضر نزدیک به یک میلیون از یهودی ساکن اراضی اشغالی به دنبال خروج از این محل بوده و این یک میلیون نفر که دارای تابعیت دوگانه هستند قصد مهاجرت به اروپا و آمریکا را دارند اما رژیم صهیونیستی با دادن مشوق‌ها و امتیازها، می‌خواهند به این افراد اطمینان دهد که اسرائیل می‌تواند امنیت آنان را تامین کند.

 

نظر شما