شناسهٔ خبر: 49727537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

افتتاح ۱۳۰ کارگاه اشتغالزا خرد خانگی برخاسته از صندوق‌های قرض‌الحسنه در خراسان جنوبی

سردار زهرایی گفت: در اولین روز هفته دفاع مقدس ۱۳۰ طرح اشتعالزا و کارگاه کوچک کمک‌اشتغال اقتصاد مقاومتی برخاسته از صندوق‌های قرض‌الحسنه را در استان خراسان جنوبی افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، در اولین روز هفته دفاع مقدس با حضور سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور کارگاه تولید چیپس میوه شهرستان قاینات به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی برخاسته از صندوق‌های قرض الحسنه مردمی استان خراسان جنوبی که طی شش ماهه اول سال جاری به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه قاینات و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال ایجاد شده بودند، به بهره برداری رسید.

سردار زهرایی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح کارگاه چیپس میوه در قاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محصولات مزیت دار نسبی هر منطقه در تکمیل زنجیره ارزش مد نظر است به عنوان مثال محصول شاخص قاینات زرشک است. زرشک یک محصول مزیت دار نسبی این منطقه است که در تامین تولید صنایع بسته بندی برند سازی بازار مطمئن مد نظر است.

وی با بیان اینکه در این زمینه کاری که می‌شود علاوه بر کمک آموزشی و تسهیلاتی، کمک به برندسازی است، افزود: امسال از محل تبصره ۱۶ کمک ویژه برای بسیج سازندگی تسهیلات کم بهره گذاشتند که در قطب‌های صنایع تبدیلی استفاده می‌شود و کمک‌هایی هم برای بازاریابی توانمندسازی ایجاد نمایشگاه‌ها در فضای مجازی و فضای حقیقی از دیگر برنامه هاست.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح صندوق‌های قرض الحسنه بسترساز بانکداری اسلامی است هیچ تصدی گری سپاه و بسیج در آن وجود ندارد چرا که پول پاک مردم است. بسیج با تسهیل‌گرانی کار آزموده صندوق‌های قرض الحسنه را به سمت اشتغال پایدار سمت و سوق می‌دهد تا محصولاتی که مردم را در روستا‌ها مانا کند و اشتعال پایدار ایجاد کند تولید شود.

زهرایی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی صندوق‌های قرض الحسنه خوبی وجود دارد که یکی از آن‌ها در آرین شهر بوده و توانسته کار خوبی با وجود ۳۸۶ عضو ۵۰ شغل انجام دهد، بیان داشت: ما امروز ۱۳۰ طرح اشتعالزا و کارگاه کوچک کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی برخاسته از صندوق‌های قرض الحسنه را در استان خراسان جنوبی افتتاح کردیم.

سردار زهرایی با بیان اینکه امسال حمایت‌های تسهیلاتی ما چندین برابر شده است، ادامه داد: اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند و در منطقه محروم اند باید به سمت محصولات بومی منطقه بروند و گام جهشی بردارند.

وی بیان داشت: بخشی از سفر امروز به خراسان جنوبی به پروژ‌های محرومیت زدایی اختصاص دارد که در استان مشکل آب شرب و آب کشاورزی وجود دارد و از سویی دیگر دام و علوفه هم بدلیل خشکسالی‌ها دچار مشکل شده است، اما دو اقدامی که باید انجام شود این است که برای آب کشاورزی و آب شرب باید طرح از آبخیز تا جالیز را دوباره احیا کنیم و باید کاری کنیم تا آب از سرمنزل درست ذخیره و درست به منزل برسد اگر درست انجام شود کار خوب صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی ستاد قنوات تشکیل شد و کاری که بسیج و سپاه از سال‌های قبل در دستور کار داشتند مورد اهتمام بیشتر دولت قرار گرفت.

زهرایی تصریح کرد: موضوع دیگر، بحث کشاورزی مردم است و در بخش کشاورزی در خراسان جنوبی شاید نشود یکپارچه سازی انجام داد، اما کاری که می‌توان کرد اینکه محصول کشت یکنواخت به مردم ارائه شود و بسیج در این راستا ورود پیدا کرده است تا فاصله کشاورزان نمونه با سایر کشاورزان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی سازمان بسیج با حمایت سایر اقشار بسیج در مردمی کردن فعالیت‌ها در حال تهیه است و امید می‌رود نهادینه‌تر و دقیق‌تر بخش‌های مردمی را به دولت وصل کنیم.

مسئول سازمان بسیج بیان داشت: کارگاه‌هایی که امروز در قاین افتتاح شدند ۱۳۰ کارگاه اشتعالزایی اقتصاد مقاومتی برخاسته از صندوق‌های قرض الحسنه بودند که امید است صندوق‌ها از دل خود بر مبنای خط تولید مشحص تبدیل به تعاونی شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما