شناسهٔ خبر: 67272943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش طب سنتی در مدارس سبب تقویت هویت ملی می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طب سنتی و ایرانی ریشه در هویت ما دارد و آموزش آن به دانش‌آموزان باعث تقویت هویت ملی آن‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی در تهران اظهار کرد: بحث طب سنتی و ایرانی ریشه در هویت ما دارد. یکی از مسائلی که در سند تحول و فرمایشات مقام معظم رهبری به آن اشاره و تاکید شده و برای ما اهمیت دارد هویت دانش آموزان است.

وی افزود: اعتقاد ما این است اگر دانش آموز هویت خود، خانواده و هویت دینی را پیدا کند نسبت به آینده امیدوار می‌شود و وقتی نسبت به آینده امیدوار شود حرکت می‌کند.

پورثانی بیان کرد: امروز اگر از طب سنتی و طب ایرانی صحبت می‌کنیم یعنی به تقویت هویت ملی کمک می‌کنیم و این هویت باعث می‌شود دانش‌آموزان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز در وزارت آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که بدانند در چه کشور باعظمتی زندگی می کنند، اهل تحلیل باشند و به کشور خود افتخار کنند.

گزینش معلمان در دولت شهید رئیسی ریل‌گذاری شد

در ادامه سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور فقید در امر مردمی سازی‌ دولت در این مراسم اظهار کرد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی ده‌ها اقدام راهبردی اتفاق افتاده که یکی از آنها ناظر به مسئله تربیت است. حدود 14 سال بود که گزینش صحیحی در آموزش و پرورش نداشتیم و معلمان دوره‌های لازم را ندیده بودند که این موضوع ضربات مهلکی به بدنه وزارت آموزش و پرورش وارد می‌کرد اما شهید رئیسی برای کشف و گزینش بهترین معلمان ریل‌گذاری کرد.

وی افزود: یکی از تمرکزهای اصلی و اولویت‌های آقای رئیسی تربیت دانش آموزان، مباحث حوزه خانواده و مسئله سلامت بود و نهضتی که او راه انداخت اهتمام به مسئله خانواده بود‌ که در جهت‌گیری‌های دولت آقای رئیسی نیز این موضوع دیده می‌شد و در مدتی که آیت‌الله رئیسی مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده داشتند اتفاقات بزرگی رقم خورد برای مثال در دوران کرونا در زمان استقرار دولت سیزدهم واکسن کرونا وجود نداشت اما پس از استقرار این دولت، روزانه یک میلیون دوز واکسن تزریق و بسیاری از واکسن‌ها با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تولید شدند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که شاهد برکات اجرای طرح نهضت ملی سواد سلامت آموزی در سال‌های آینده در کشور باشیم‌.

انتهای پیام/

نظر شما