شناسهٔ خبر: 49721373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی؛

۱۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در قاینات افتتاح شد

زهرا حمیدی

همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس، ۱۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان قاینات با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

کارگاه اقتصاد مقاومتی چیپس میوه و بسته‌بندی و فرآوری محصولات زرشک و عناب‌، امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در شهر قاین با حضور سردار محمد زهرایی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم محمد زهرایی،  رئیس بسیج سازندگی کشور در مراسم افتتاح کارگاه چیپس میوه در قاین به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی صندوق های قرض الحسنه مردمی خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز به نوعی نظام اداری ما را به سمت تولید فقر و محرومیت هدایت می کنند و فرآیندها، استانداردها، قوانین و آدم های تولیدکننده فقر را به ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه اولین جنگ درون خانواده‌ها جنگ فقر و محرومیت است، افزود: تفکر لیبرالی به اقتصاد به بهانه بازار آزاد و سرمایه گذاری کلان باعث شد که اختلاف طبقاتی در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ما در یک دفاع مقدس نوین در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن هستیم، ادامه داد: ماحصل تفکر لیبرالی که متاسفانه در دولت‌ها تکرار شد باعث فاصله گیری مردم از اقتصاد بود.

زهرایی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی همان نسخه عملیاتی و تئوری انقلاب در بخش اقتصادی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی منهای مردم برابر با صفر مطلق است و باید مولفه های اقتصاد به نفع مردم تغییر کند تا پس از آن شاهد نجات اقتصاد باشیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور از ظرفیت های نامتناهی کشور گفت و ادامه داد: در دفاع مقدس ما افرادی از جنس شهید باقری‌ها و محمود کاوه‌ها را شناختیم و امروز در دفاع مقدس نوین محمود کاوه‌ها اشتغال‌آفرینان و تولیدکنندگان هستند.

 وی با ابراز امیدواری از اینکه بخش مردمی در دولت سیزدهم پررنگ خواهد شد، گفت: بسته مردمی کردن ماموریت های دولت را سازمان بسیج مستضعفین قبول کرده است و با وزارتخانه های مختلف و هیات دولت در حال رایزنی هستیم این اتفاق رقم بخورد.

 زهرایی بیان کرد: در این راستا بسیج به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر بین امام امت و امت قرار می‌گیرد و به مردمی کردن دولت یک سامانی خواهیم داد.

گفتنی است؛ با افتتاح این پروژه‌ها و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد شد. همچنین قنات روستای نوغاب پسکوه قاینات به نمایندگی از روستاهای شندان عرب، ویج، و نوغاب پسکوه با حجم کار ۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان بسیج سازندگی امروز بدو ورود به شهرستان قاینات با حضور در گلزار شهدای گمنام آرین‌شهر ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در مراسم غبارروبی مزار شهدا شرکت کرد.

سردار زهرایی از کارگاه‌های فعال صندوق قرض‌الحسنه آرین‌شهر بازدید کرد و درخصوص اعطای مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای شروع به‌کار مجتمع کارگاهی و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد برای اشتغالزایی این صندوق قول مساعد داد.

بازدید از گروه جهادی تخصصی اصناف در روستای نوغاب، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج، بازدید از کارگاه‌های اشتغال صندوق‌های قرض‌الحسنه و حضور در همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس در روستای کرغند از دیگر برنامه‌های رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرستان قاینات بود.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و رئیس بسیج سازندگی کشور، یادمان شهدای گمنام واقع در بلوار پاسداران بیرجند افتتاح شد.

در این مراسم یادمان ۵ شهید گمنام مدفون در پارک شهدای گمنام بلوار پاسداران بیرجند به بهره برداری رسید.

پیمانکار این پروژه سازمان بسیج سازندگی استان بوده و تمام هزینه‌های اجرای آن را نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تامین کرده است.

این پروژه در قالب سازه فلزی ۸ ضلعی با زیربنای ۳۶ متر مربع و هزینه کرد  ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار احداث شده است. تا پایان هفته دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام در شهرهای دیهوک و درح نیز به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام 

نظر شما