شناسهٔ خبر: 49723733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان بسیج سازندگی:

بسته مردمی کردن ماموریت‌های دولت در حال تدوین است

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسته مردمی کردن ماموریت‌های دولت در حال تدوین است تا از ظرفیت مردم، جوانان و گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح یادمان پنج شهید گمنام دفاع مقدس در شهر بیرجند که در نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: بنابر این مسئولیت بسته‌ای را برای دولت آماده می‌کنیم که بار مردمی کردن ماموریت‌های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، ساخت مسکن و امور اشتغال را برعهده بگیریم و از ظرفیت نسل جوان تحت عنوان گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در کشور ۲ هزار گروه جهادی با جمعیت ۸۰۰ هزار نیروی فعال داریم که اینها حلقه واسط بین مردم و ماموریت‌های دولت خواهند بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: امید داریم در این دولت بخش مردمی آن پررنگ شود و در شعار رئیس جمهوری هم بود لذا با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم که این اتفاق رقم بخورد. 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امتداد عاشورای حسینی بوده و دفاع مقدس امتداد انقلاب اسلامی است گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی دشمنان علیه کشور باید همه کارهای ما پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

سردار زهرایی ادامه داد: در قطب‌ محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران و عناب به برندسازی، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کمک و این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: برای کاهش فاصله تجربه بین کشاورزان نمونه با سایر کشاورزان هم آموزش‌های لازم را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۲۰ سال با خشکسالی متوالی دست و پنجه نرم می‌کند افزود: یکی الزامات این است که پیش فرض همه برنامه‌ها در استان کم‌آبی و خشکسالی باشد لذا بسیج سازندگی موضوع کم‌آبی در استان را در دستور کار خود قرار داده و طرح محرومیت‌زدایی مردم‌پایه را برنامه‌ریزی کرده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: در خراسان جنوبی در راستای رفع کم‌آبی و ماندگاری مردم در روستاها طرح از «آبخیز تا جالیز» را در دست اجرا داریم، یعنی احداث بند خاکی در بالادست قنوات تا کانال‌کشی آب تا مزارع را دنبال می‌کنیم و حتما به دلیل جلوگیری از هدررفت آب در استان باید این طرح را با قوت دنبال کنیم.

وی گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۸۲۰ رشته قنات به طول ۲۲۱ کیلومتر با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی مرمت و بازسازی شده است.

سردار زهرایی افزود: با توجه به وجود هشت هزار رشته قنات در خراسان جنوبی در بازسازی قنوات با وضعیت مطلوب فاصله داریم و شاید تاکنون یک سوم آن بیشتر بازسازی نشده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی که با دستور رییس جمهوری تشکیل شد گفت: با وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ستاد احیای قنوات استان جلسه داریم هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم که اگر بپذیرند همه امور طرح آبخیز تا جالیز را در این راستا در خراسان جنوبی برعهده بگیریم.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: امروز با حضور در شهرستان قاینات افتتاح کارگاه‌های اشتغال برخاسته از صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی را داشتیم و در کشور ۲۶ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی داریم که بسیج فقط کار تسهیل‌گری آن را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز ۱۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی ماحصل این صندوق‌ها در خراسان جنوبی افتتاح شد که سه میلیارد و ۵۰۰ میلییون تومان آن آورده مردمی و بخشی هم تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان بسیج سازندگی با مشارکت بانک‌های عامل بوده است.

سردار زهرایی گفت: هدف اصلی ما از راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی این است که در زمینه تکمیل ارزش افزوده محصولات مزیت‌دار و استراتژیک استان ورود پیدا کنیم.

وی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ کم‌بهره چهاد درصد، هفت ساله برای کارگاه‌های اشتغالزای کوچک و مناطق محروم داریم که میزان تسهیلات خراسان جنوبی از این محل افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: یک بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در زمینه اشتغال و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک مومنانه تهیه کردیم و با همکاری مجموعه بسیج سازندگی خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس امسال چهار یادمان شهدای گمنام در شهرهای دیهوک، طبس، درح سربیشه و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

یادمان پنج شهید گمنام با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۳۶ متر مربع، ارتفاع ۹ متر و با سازه فلزی هشت ضلعی در بوستان شهدای گمنام بیرجند احداث شد.

پیمانکار این یادمان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بوده و هزینه‌های این طرح توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تامین شده است.

این پنج شهید از ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ که کنگره ۷۰۰ شهید بیرجند برگزار شد، در این پارک تدفین شدند و در عملیات‌های خیبر، بدر و والفجر مقدماتی به شهادت رسیدند.

نظر شما