شناسهٔ خبر: 66801323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وجود آثار تاریخی ایران در موزه فرهنگی سوق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: با زحمات و تلاش‌ آقای موسوی بسیاری از آثار ارزشمند گذشتگان در موزه امام رضا(ع) سوق جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

وجود آثار تاریخی ایران در موزه فرهنگی سوق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بازدید از موزه فرهنگی و تاریخی سوق با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر تامل و خواندن آثار و زندگی نامه گذشتگان گفت: با زحمات و تلاش‌های بزرگانی مانند جناب آقای دکتر موسوی بسیاری از آثار گذشتگان در مکان‌هایی مانند این موزه جمع شده که ظرفیت بزرگی برای مطالعه تاریخ است.
محمد کاظم کاوه پیشقدم افزود: مردم این استان باید بدانند بدون اینکه بخواهند زحمت مسافرت های طولانی را متحمل شوند می توانند به آثار پیشینیان در این موزه دست پیدا کنند و معدود انسان‌های هستند که توان این را دارند که حلقه اتصال گذشته به آینده باشند.
وی ادامه داد: برای این موزه زحمات بسیاری کشیده شده است و بی‌شک باقیات صالحاتی از این بالاتر نمی‌توان برای بانی این مرکز فرهنگی یافت که آیندگان این سرزمین و فرزندان ما بتوانند پیشینیان خودشان را بشناسند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با دعوت از همه اقشار به ویژه دانشگاهیان و نخبگان برای بازدید از این موزه گفت: در این موزه در حوزه تاریخی، معماری و مهندسی هم آثار دست نیافتنی و بکری مشاهده می شود.
کاوه پیش قدم با اشاره به وجود آثار معماری قرن هشتم در این موزه افزود: در این موزه تاریخی نحوه ازدواج، اسناد، انصاب و فرهنگ گذشتگان موجود است؛ حتی آثاری از علوم مهندسی، نحوه ساخت چراغ و روشن کردن خانه‌ها نیز در این موزه مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: برای بازدید از موزه لوور فرانسه که این آثار نیز در آنجا مشاهده می شود باید هزار‌ها و شاید میلیون‌ها هزینه کنیم اما در این موزه منابعی از آثار تاریخی گذشته موجود است که حتی آنجا نیز یافت نشود.

نظر شما