شناسهٔ خبر: 49649806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

والیبال قهرمانی آسیا؛

کاظمی برای هفتمین بار پیاپی امتیازآورترین بازیکن زمین شد

تهران- ایرنا- پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال ایران در دیدار برابر ژاپن در فینال آسیا، برای هفتمین بار پیاپی عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران امروز(یکشنبه) در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر صفر مقابل ژاپن پیروز شد و به مدال طلای مسابقات دست یافت.

صابر کاظمی که در هر ۶ بازی پیشین ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه را به دست آورده بود، این بار هم به این عنوان دست یافت. کاظمی ۱۹ امتیاز با حمله، یک امتیاز با دفاع روی تور، یک امتیاز با سرویس و در مجموع ۲۱ امتیاز به دست آورد.

کاظمی در کل این مسابقات ۸۵ امتیاز با حمله، ۲۱ امتیاز با سرویس، ۳ امتیاز با دفاع روی تور و درکل ۱۰۹ امتیاز برای تیم ایران به ارمغان آورد و امروز هم به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه ۶ امتیاز از سرویس، ۴۵ امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع، ۲۳ امتیاز از خطای بازیکنان حریف و در مجموع ۸۳ امتیاز به دست آورد. در سوی مقابل، ژاپن ۲ امتیاز از سرویس، ۵۶ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز دفاع، ۱۶ امتیاز از خطای حریف و در مجموع ۷۶ امتیاز کسب کرد.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار شد. ایران و ژاپن با صعود به فینال مسابقات سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند.

ایران با این قهرمانی از نظر افتخارات از چین گذشت و با ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز به سومین تیم پرافتخار قاره کهن تبدیل شد. ژاپن با ۹ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز، کره جنوبی با ۴ طلا، ۴ نقره و ۹ برنز و چین با ۳ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز، اولین، دومین و چهارمین تیم پرافتخار آسیا هستند.

نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

مرحله اول

ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۹)

ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۷ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸)

ایران ۳ - پاکستان صفر (۲۵-۲۰ / ۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

ایران ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۲۰)

ایران ۳ - چین تایپه صفر (۲۵-۱۰ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۱۱)

نیمه‌نهایی

ایران ۳ - چین یک (۲۵-۲۲ / ۱۷-۲۵ / ۲۵-۲۲ / ۲۵- ۱۷)

فینال

ایران ۳ - ژاپن صفر (۲۷-۲۵ / ۲۵-۲۲ / ۳۱-۲۹)

نظر شما