شناسهٔ خبر: 67313897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

مدیرعامل سپاهان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مغانلو و رضائیان؟ شاید برخی می‌خواهند لژیونر شوند

حواشی مطرح شده درمورد سقف بودجه باشگاه سپاهان در فصل گذشته سبب شد تا ستاره‌های زردپوش مورد توجه تیم‌های مطرح پایتخت قرار بگیرند. در همین رابطه مصاحبه «فرهیختگان» را با مهدی آذربایجانی، مدیرعامل این باشگاه بخوانید.

صاحب‌خبر -
مغانلو و رضائیان؟ شاید برخی می‌خواهند لژیونر شوند

فرهیختگان: با اتفاقاتی که در نیم فصل گذشته درباره سقف بودجه باشگاه سپاهان رخ داد و با توجه به تبعات مادی و معنوی و البته ناکامی‌هایی که در میانه فصل برای این تیم رقم خورد به‌نظر می‌رسد این امر بیشتر از هر زمان دیگری باعث شده باشد تا ستاره‌های زردپوش مورد توجه تیم‌های مطرح پایتخت قرار بگیرند. این در حالی است که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی از جدایی بازیکنانی مانند دانشگر، نورافکن، اسدی، شکاری، کریمی، مغانلو و رامین رضاییان شنیده می‌شود و در این خصوص باید منتظر زمان باقی ماند تا مشخص شود چه مقدار از این اخبار جنبه واقعیت به خود می‌گیرند. مشخصا به این بهانه دقایقی با مهدی آذربایجانی، مدیرعامل سپاهان همکلام شدیم؛ هر چند درباره مسائل مرتبط دیگر هم سوالاتی را مطرح کردیم که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

درباره چشم‌انداز سپاهان برای فصل بعد رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران صحبت می‌کنید؟
قطعا برای قهرمانی در آسیا تیم‌مان را می‌بندیم. این در حالی است که چالش‌های زیادی در این بین وجود دارد، مثل دلخوری‌هایی که سرمربی و بازیکنان بابت اتفاقاتی که برای تیم افتاده دارند و هنوز پس‌لرزه‌های آن تیم را تحت‌الشعاع قرار داده است. در هر صورت در تلاش هستیم که تیمی را ببندیم که با این سقف بودجه و مباحثی که با آنها گرفتاریم از جمله محرومیت‌هایی که وجود دارد؛ در ایران و آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. 

حتما متوجه شدید که سرمربی پرتغالی تیم‌تان گزینه هدایت تیم ملی کره‌جنوبی شده است. 
ایشان فصل بعدی با ما قرارداد دارد اما به هر حال این مباحث همیشه مطرح است. 

نقطه نظر باشگاه سپاهان در این خصوص چیست؟
قطعا ترجیح می‌دهیم مورایس به قراردادش پایبند باشد و برای فصل بعدی هم با سپاهان ادامه داده و قراردادش را با ما به اتمام برساند. این سرمربی یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و ترجیح ما ماندن او است تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. 

قصد تمدید قرارداد با مورایس را ندارید؟
حالا زود است که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. در این مورد مقداری پیش برویم تصمیم خواهیم گرفت. 

به‌عنوان مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایرانی، نظرتان درباره سقف بودجه به صورت کلی چیست؟
به نظرم شفافیت مالی بسیار خوب است اما اینکه ما داریم در سطح آسیا تیم می‌بندیم پس اگر می‌خواهیم با تیم‌های بزرگ و قدرتمند آسیایی مقابله کنیم باید واقعیت‌های فوتبال را درنظر بگیریم. 

در حالی از بستن تیمی قدرتمند صحبت می‌کنید که به‌نظر می‌رسد خروجی‌هایی که برای فصل بعدی دارید بیشتر از حد استاندارد خواهد بود. حداقل شایعات رسانه‌ای که شاهد این مدعا هستند. بازیکنی مانند رضاییان خداحافظی کرد یا گفته می‌شود نورافکن به سربازی می‌رود و چند بازیکن هم که مورد توجه باشگاه‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس قرار دارند. 
بالاخره الحمدلله لیگ ایران بازیکن خوب کم ندارد. البته در اولویت اول سعی‌مان این است که بازیکنان خوب‌مان را نگه داریم اما به قول معروف نقل و انتقالات ورود و خروج دارد دیگر. اگر ما خروجی خاصی داشته باشیم باید بتوانیم در همان حد هم ورودی داشته باشیم. ضمن اینکه ما به‌دنبال نتیجه هستیم و این امر الزاما بدان معنا نیست که تیم را پرهزینه ببندیم. 

پس چطور می‌شود که راضی به فروش بازیکنی مانند شهریار مغانلو به لیگ امارات می‌شوید؟ در هر صورت شایعات زیادی پیرامون سپاهان وجود دارد. 
خیلی هم به این شایعات توجه نکنید. به هر حال ما در جریان خیلی کارها هستیم و خودمان بهتر از هر کسی می‌دانیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد. رفت و آمدها همیشه بوده و هست و این دسته از بازیکنان خودشان باید برای آینده خودشان تصمیم‌گیری کنند و شاید ترجیح دهند جاهایی بازی کنند که محدودیت‌هایی که در لیگ ایران برایشان هست، وجود نداشته باشد. با این حال باز هم تاکید می‌کنم سیاست ما حفظ بازیکنان ارزشمند و باکیفیت خودمان است تا همین نفرات را حفظ کنیم. 

چند ستاره تیم‌تان مورد توجه باشگاه استقلال قرار دارند. در مورد این تعداد، درخواستی به باشگاه سپاهان رسیده است؟
ما هیچ درخواستی تا به حال نداشته‌ایم. 

به‌طور مشخص درباره رامین رضاییان و شهریار مغانلو و مقصد آینده آنها صحبت می‌کنید؟
فعلا ترجیح می‌دهم درخصوص آنها صحبتی نکنم تا اخبار و اطلاعات رسمی رو از مبادی خودش به اطلاع برسانیم. 

متن کامل مصاحبه محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه بخوانید.

نظر شما